O profesoară din Buzău a coordonat dezvoltarea unei aplicaţii mobile destinate îmbunătăţirii procesului educaţional prin implicarea elevilor în evaluarea orelor. Intitulată Teleskop, aplicaţia le permite celor din bănci să-şi exprime opinia cu privire la metodele şi rezultatele celor de la catedră.

Prin această aplicaţie elevii pot evalua, la sfârşitul orelor, în mod anonim, modul în care cadrele didactice şi-au ţinut cursurile. Potrivit chestionarului, elevii sunt întrebaţi cât au înţeles din limbajul folosit de profesor, cât au reuşit să fie atenţi la oră, cât consideră că au înţeles din conţinutul lecţiei, dar şi ”cât anume consideră că profesorul ţi s-a adresat şi ţie pe timpul lecţiei”.

”Aplicaţia este gratuită şi este destinată utilizării de către profesori, în mod independent, la libera alegere. Rezultatele obţinute nu sunt disponibile decât profesorilor, din contul personal. Elevii au regim de anonimitate a oferirii răspunsurilor. Pentru utilizarea aplicaţiei e nevoie ca elevii şi profesorii să deţină telefoane cu conexiune la internet”, arată pagina de Facebook a aplicaţiei Teleskop.

Profesoara care a lansat aplicaţia Teleskop, Monica Mocanu, o profesoară de matematică din Buzău, a scris pe Facebook cum a ajuns să creeze această aplicaţie. „Acum vreun an am dat nişte formulare de feedback la o clasă, anonime desigur, pe hârtie. Unul dintre elevi a dat un răspuns care era mai puţin confortabil pentru mine, dar care mi-a fost cel mai de folos în acel moment. În aceeaşi măsura mi-a părut rău că ştiam cine era, i-am recunoscut scrisul. Aşa m-am gândit să compun o aplicaţie de feedback prin care să putem afla ceea ce doresc elevii să ne transmită şi poate pierdem pe drum, din diverse motive”, a scris profesoara din Buzău pe Facebook.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here