Cu scopul de a crește conștiința pro-ecologică în rândul elevilor școlilor partenere și a comunității locale, de economisire a energiei la școală și acasă, de descoperire a modalităților de reducere a consumului ridicat de energie , de familiarizare a elevilor cu sursele de energie alternativă, precum și extinderea competențelor elevilor în domeniul  construirii de machete,  Şcoala cu cls. I-VIII nr. 7 Buzău a aplicat şi a obţinut finanţarea proiectului  ERASMUS +, intitulat  Water, wind and sun – ecology can be fun, cu numărul de referință 2018-1-PL01-KA229-050925_5.

Proiectul  se va desfăşura pe o perioadă de 2 ani ( 2018-2020 ) și se bazează pe cooperarea între şcoli din următoarele ţări: Polonia – ţara coordonatoare, Italia, România şi Lituania.

Cooperarea oferă partenerilor oportunitatea cunoaşterii reciproce a ţărilor, culturilor, modalităţilor de gândire şi stilurilor de viaţă  şi, de asemenea, posibilitatea înţelegerii şi aprecierii acestora. Reuniunile cu colegii din diferite ţări europene sunt o oportunitate oferită profesorilor de a cunoaşte alte sisteme educaţionale şi metode de predare ce pot inspira inovaţia în şcoală. Proiectul permite elevilor să comunice într-o limbă străină, să lucreze în echipă pentru a realiza obiectivele propuse, să cunoască obiceiurile şi stilul de viaţă al elevilor din şcolile partenere.

În perioada 02-07 decembrie  2018, în cadrul proiectului, a avut loc schimbul pe termen scurt de grupuri de elevi în Koszalin, Polonia, țara coordonatoare. Acest schimb pe termen scurt de grupuri de elevi a inclus urmatoarele activitati:

-Introducere în metodologia 50/50 – 9 pași de economisire a energiei

– Vizitarea  Academiei Windhunter din Koszalin, primul centru de formare în privința energiei eoliene din Europa. Elevii au învațat despre diverse tipuri de platforme mobile utilizate, despre construcția de dispozitive mobile, informatii despre sănătate și siguranță, acordarea de prim ajutor în caz de accidente minore și majore (hipotermie, otrăvire, fracturi, pansament leziuni minore) , informații despre supravegherea tehnică, pericolele care apar în turbinele eolienne, cauzele incendiilor și stingerea lor

– Vizitarea primei hidrocentrale subterane din Europa la Roscino

-Vizitarea Inspectoratului Școlar și a Primăriei. La Inspectoratul Școlar, inspectorul adjunct ne-a prezentat un scurt istoric al clădirii, câteva informații despre sistemul de învățâmant din Polonia, ne-a asigurat de tot sprijinul în buna desfășurare a proiectului. La Primărie, viceprimarul ne-a prezentat un film de promovare a orasului Koszalin, câteva informații esențiale despre orasul Koszalin, ne-a felicitat pentru desfășurarea unui proiect cu o astfel de tematică, energia verde, și promovarea economisirii energiei acasă și la școală.

-Workshop-uri despre turbine , construirea unei hidrocentrale ecologice, calcularea consumului de energie

-Participarea la lecții despre ecologie la matematică, chimie, engleză, poloneza, științe.

-Votarea logoului dintr-un număr de 12 desene. Mentionăm ca logo-ul creat de elevii școlii noastre a ieșit căștigător și va fi emblema proiectului pe tot parcursul desfășurării lui și nu numai.

-Evaluarea activității de învățare transnaționale prin aplicarea unui chestionar

– Crearea unei liste de cuvinte în limbile tarilor implicate în proiect asociate economiei de energie

-Îmbunătățirea competentelor digitale : utilizarea instrumentelor educaționale și utilizarea aplicațiilor software educaționale, utilizarea instrumentelor MSOffice pentru procesarea documentelor și folosirea Kahoot.it în scopuri educaționale, utilizarea software-ului pentru înregistrarea și editarea prezentărilor

-Îmbunătățirea abilităților de comunicarea cu profesorii și elevii din alte țări, precum si îmbunătățirea competențelor lingvistice în limba engleză

-Îmbunătățirea competentelor  organizatorice : pregătirea și gestionarea reuniunilor, gestionarea echipelor de lucru, planificarea și organizarea etapelor modelelor de construcție, identificarea priorităților si  gestionarea eficientă a relațiilor cu ceilalți membri ai echipei.

-Îmbunătățirea competentelor sociale : excelente abilități de comunicare în contactele zilnice cu profesorii și elevii, excelente abilități de lucru în echipă si capacitatea de a motiva alții.

Prin acest proiect ne dorim ca elevii noștri și membrii comunității locale să descopere avantajele utilizării energiei alternative, regenerabile, care este gratis și într-un ecosistem sănătos, nelimitate. Este o energie care nu poluează, deci nu afectează mediul înconjurător. Este regenerabilă, iar consumul populației nu duce le epuizarea resurselor.

Este nevoie doar de un copac pentru a face o pădure, de un zâmbet pentru a începe o prietenie, de o atingere pentru a arăta compasiune, de speranță pentru a da putere, de un surâs pentru a cuceri întunericul, de o zi pentru a face diferența, de un gând pentru a schimba lumea. Drept urmare, gândurile și faptele mici multiplicate la un milion de oameni pot transforma lumea. Haideți să salvăm planeta!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here