Dacă sunteţi nemulţumit de modul în care aţi fost tratat de un medic şi vreţi să-l reclamaţi, de acum este suficient să daţi un telefon.

Ieri s-a lansat Telefonul Pacientului. Astfel, românii pot semnala problemele cu care se confruntă în instituţiile medicale şi neregulile din sistemul de sănătate.

Coaliţia Organizaţiilor Pacienţilor cu Afecţiuni Cronice lansează luni Telefonul Pacientului. Românii pot face sesizări privind orice încălcare a dreptului pacientului, la Telefonul Pacientului.

Traversăm o perioadă de schimbări în sistemul de sănătate, schimbări care trebuie atât înţelese de pacienţii români, dar şi adaptate nevoilor lor. Zilnic, timp de opt ore, cineva va răspunde la numărul de telefon0800.800.242, apel gratuit. Oricine poate apela la acest număr. Cel care consideră că i s-au încălcat drepturile pacientului, cei care au fost nemulţumiţi de serviciile medicale, pot cere ajutor aici. Dacă sunt anumite reclamaţii la care persoana de la telefon nu poate răspunde sau dacă trebuie să mergem la un anumit decident pentru a ne consulta, atunci problemele respective vor fi sintetizate pe categorii de priorităţi şi vom merge noi pentru a le semnala. De asemenea, se va face şi monitorizarea pentru ca omului să-i dăm şi-un răspuns. Acest telefon este foarte important pentru că problemele noastre pe linie de drepturi sunt diverse”, a declarat Gheorghe Tache, preşedintele COPAC.

   Telefonul Pacientului este un proiect de suflet al Coaliţia Organizaţiilor Pacienţilor cu Afecţiuni Cronice (COPAC), pornit din nevoia de informare a pacienţilor români şi de semnalare a problemelor cu care se confrunta.

În perioada 11-17 martie, reprezentanţii Coaliţiei Organizaţiilor Pacienţilor cu Afecţiuni Cronice din România vor organiza un eveniment care va cuprinde o campanie de informare naţională pentru pacienţi, dezbateri cu medicii şi studenţii de la universităţile de medicină şi lansarea programului Telefonul Pacientului.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here