Pentru etapa de elaborare a studiului de fezabilitate și proiect tehnic de execuție a Drumului de mare viteză Ploiești – Buzău a fost acordat un supliment de circa 2,5 milioane lei, conform unui act adițional semnat de către Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere și Ministerul Transporturilor. Prin acest document sunt aduse două modificări: una privind perioada de implementare a proiectului și cealaltă, legată de valoarea totală a contractului de finanțare și de valoarea totală eligibilă. Astfel, perioada de implementare a Proiectului este de 24 luni, respectiv între data de 24 decembrie 2018 și data 23 noiembrie 2020 la care se adaugă, dacă este cazul, și perioada de desfășurare a activităților proiectului înainte de semnarea Contractului de Finanțare, conform regulilor de eligibilitate a cheltuielilor.

În ceea ce privește valoarea totală a contractului de finanțare, aceasta a fost modificată la 14,7 milioane lei, de la 12,2 milioane lei, valoare stabilită inițial. Din această nouă sumă, 75% reprezintă contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională -9,3 milioane lei, 25% este contribuția proprie – 3,1 milioane lei , iar restul de 2,3 milioane lei sunt cheltuieli neeligibile inclusiv TVA.
Contractele de servicii ,,Elaborare Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic pentru drum de mare viteză Ploiești – Buzău” și “Elaborare Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic pentru drum de mare viteză Buzău – Focșani” au fost semnate de CNAIR în luna septembrie 2019 cu societatea Consitrans S.R.L.

Anul acesta, bugetul Ministerului Transporturilor crește cu circa 55%, la 11,6 miliarde de lei, bani care ar trebui să fie alocați către autostrăzi, poduri, rețele de cale ferată, dar și pentru studiile de fezabilitate ale variantelor de ocolire și drumurilor de mare viteză. Printre proiectele de infrastructură ce au legătură cu Buzăul, în bugetul pe 2019 sunt menționate în această fază și tronsoanele drumului de mare viteză Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău – Pașcani.

1 COMENTARIU

  1. Interesant era daca scadea pretul nu cresterea pentru proiectare si studii de fezabilitate.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.