Săptămâna viitoare, pe 10 mai, de Ziua Regalității, Trenul Regal va poposi în Gara Buzău, în cadrul unei călătorii simbolice, care va mai cuprinde opriri la Ploiești, Brăila și Galați.
„Majestatea Sa Margareta, Custodele Coroanei, dorește să mulțumească tuturor comunităților locale pentru efortul pe care oamenii din toate domeniile de activitate l-au făcut în acești ultimi doi ani și jumătate, plini de dificultăți și de îngrijorări.
Custodele Coroanei și Principele Radu, împreună cu Principesa Sofia, doresc să sărbătorească 10 Mai 2022, deopotrivă Ziua Regală și Ziua Independenței Naționale, alături de locuitorii celor patru județe pe care le vizitează.
Pe parcursul călătoriei cu Trenul Regal, Familia Regală va fi alături de voluntari ai Crucii Roșii Române, ai Fundației Regale Margareta a României, precum și alături de elevi olimpici, de veterani Invictus și de persoanele vârstnice și copii beneficiari ai proiectelor umanitare, sociale, educaționale și culturale patronate de Majestatea Sa.
Vom reveni cu detalii legate de orarul trenului și accesul publicului pe peronul gărilor de pe traseu.” , anunță Casa Regală, într-un comunicat de presă.
*ISTORIC*
Trenul Regal folosit în prezent de către Familia Regală a fost inaugurat în anul 1928 și a fost gândit ca un mijloc de transport pentru Regele Ferdinand Întregitorul și Regina Maria, în vizitele lor numeroase pe teritoriul României Mari. Anterior, Regele Carol I și Regele Ferdinand au folosit alte două garnituri de tren, din anii 1870 până în anii 1920.
Trenul a fost fabricat în Italia la solicitarea statului român, la uzinile Ernesto Breda – Construzioni Meccaniche Milano, din 1926 până în 1928. El a fost livrat României și a intrat în serviciul Casei Regale la un an după trecerea la cele veșnice a Regelui Ferdinand. Primii ani din istoria trenului sunt legați de Regina Maria, de Regele Mihai, de Regina Mamă Elena și, desigur, de Regele Carol al II-lea.
Trenul Regal a fost inițial folosit la realizarea vizitelor de Stat din țările europene și la vizitarea comunităților urbane și rurale. După anul 2012, el a redevenit un mijloc de a face legătura între Coroană și comunitățile locale, dar și un simbol al statului român.
În anii 1940, Regele Mihai și Regina-mamă Elena au folosit Trenul Regal în multe ocazii. În timpul celui de-Al Doilea Război Mondial, suveranul și mama au petrecut, grație Trenului Regal, multe clipe alături de oameni, de comunități, de familii românești.
Trenul este compus din cinci vagoane: Vagonul Sufragerie, Vagonul Majestății Sale, Vagonul Musafirilor Regali, Vagonul Invitaților și Vagonul Casei Majestății Sale. Lor li se adaugă, în cazul unor Funeralii Regale, Vagonul Funerar.
Cu actualul Tren Regal au călătorit patru generații ale Familiei Regale: Regina Maria, Regele Carol al II-lea, Regina Elena, Regele Mihai și Majestatea Sa Margareta. Nu au călătorit niciodată cu acest tren Regele Ferdinand I și Regina Ana.
În zilele noastre, Trenul Regal a reînceput drumurile sale, ducând membrii Familiei Regale în orașele din țară, în anul 2012. De atunci încoace au fost efectuate 11 călătorii, în 50 de orașe din țară.