imagesCA9VTHJ5CFR Marfa a anuntat ca din 23 mai se reduce programul de lucru cu doua zile, iar din iulie vor fi reduse 3.000 de posturi prin concedieri colective, pentru diminuarea pierderilor, a arieratelor si incadrarea in fondul de salarizare aprobat.  Avand in vedere situatia financiara a SNTFM CFR Marfa SA, din cauza careia societatea se afla pe lista companiilor de stat monitorizate de Fondul Monetar International, conducerea societatii a initiat un amplu program de restructurare si reorganizare, care are scopul de a diminua pierderile, arieratele si de a se incadra in fondul de salarizare aprobat prin bugetul de venituri si cheltuieli.
 La randul lor, reprezentantii salariatilor se opun acestor masuri si considera ca aceasta masura incalca contractul de munca valabil in cadrul Companiei CFR Marfa, hotararea fiind luata fara acordul Federatiei Mecanicilor de Locomotiva, sindicat reprezentativ, si fara respectarea prevederilor legale in vigoare. Sindicalistii , prin vocea presedintelui sindicatului mecanicilor de locomotiva, Iulica Mantescu, prezent la Buzau la o intalnire cu liderii de sindicat zonali, spun ca potrivit unor documente semnate de administratie este vorba de o reducere a saptamanii de lucru de la 5 la patru zile, astfel fiind vorba de o reducere cu patru zile pe luna, nu cu doua cum sustin reprezentantii CFR Marfa.  „Cartel Alfa”, la care Federatia Mecanicilor de Locomotiva (FML) este afiliata, considera ca aceasta decizie, luata unilateral de conducerea Societatii Nationale de Transport Feroviar de Marfa „CFR Marfa”, este „dovada incompetentei manageriale care intelege ca reforma inseamna doar concediere colectiva si reducere salariala”.  Sindicalistii precizeaza ca restructurarea trebuie sa inceapa cu restructurarea politicilor de stat si a managementului Societatii, care a dovedit incapacitate repetata in a rezolva problemele Companiei, prin metinerea unor politici economice defavorabile, prin plata de taxe foarte mari pentru accesul pe infrastructura ferofiara, achizitii de energie electrica la suprapreturi si pastrarea la valori ridicate a accizelor pentru motorina.”Cartel Alfa” cere ministerului sa impuna conducerii Societatii Nationale de Transport Feroviar de Marfa CFR Marfa SA sa negocieze de indata cu reprezentantii Federatia Mecanicilor de Locomotiva, pentru gasirea unor solutii legale, care sa respecte contractul colectiv de munca, aflat in vigoare.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here