Vremuri grele pentru 15 primării din judeţul Buzău care trebuie să se descurce cu banii încasaţi cash şi să facă plăţi din conturile proprii în limita celorlalte venituri încasate. Asta pentru că nu au reuşit să achite 85% din datoriile mai vechi de 90 de zile înregistrate la finele lunii ianuarie a acestui an și, ca urmare, a fost sistată  atât alimentarea cu cote defalcate din impozitul pe venit cât şi cu sume defalcate din unele venituri ale bugetului de stat pentru echilibrarea bugetelor locale. Este vorba despre ­municipiul Buzău şi ­comu­nele Brădeanu, Gherăseni, Glo­dea­nu Siliştea, Măgura, Mânză­leşti, Mărăcineni, Murgeşti, Pănătău, Podgoria Robeasca, Săpoca, Topliceni, Vadu Paşii şi Vipereşti.

La finele lunii februarie, datoriile primăriilor buzoiene mai vechi de trei luni trecuseră de 400 de miliarde lei. În aproape jumătate dintre cele peste 80 de unităţi admi­nistrativ-teritoriale, primăriile trebuiau să achite arieratele până pe 31 martie. Unele au cerut împrumuturi din Trezorerie pentru a plăti facturile restante de mai bine de 90 de zile, dar tot n-au reuşit să iasă din impas. Aşa că, primăriilor din  judeţ care nu au putut să achite cel puţin 85 la sută din valoarea arieratelor înregistrate la finele lunii ianuarie a acestui an li s-a tăiat alimentarea cu cote defalcate din impozitul pe venit, cât şi cu sume defalcate din unele veni­turi ale bugetului de stat pentru echilibrarea bugetelor locale pentru acestea.

„În conformitate cu prevederile art.1, alin (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului  nr.3/2013, privind reglementarea unor măsuri pentru reducerea unor arierate din economie, alte măsuri financiare, precum şi modificarea unor acte normative, în cazul ordonatorilor de credite ai bugetelor locale ale unităţilor/subdiviziunilor administrativ teritoriale şi ai instituţiilor publice de subordonare locală care înregistrau arierate la data de 31 ianuarie 2013 şi nu au procedat la diminuarea volumului acestora cu cel puţin 85 % până la data de 31 martie 2013, potrivit ­preve­derilor art.1, alin (2) din actul normativ mentionat, la nivelul DGFP Buzău s-a dispus sistarea alimentării atât cu cote defalcate din impozitul pe venit, cât şi cu sume defalcate din unele venituri ale bugetului de stat pentru echilibrarea bugetelor locale pentru 15 unităţi administrativ-teritoriale“, precizează reprezentanţii Direcţiei Generale a Finan­ţelor Publice Buzău.

Din cele peste 80 de primării câte sunt în judeţ, doar 11 s-au încu­metat să solicite acordarea de împrumuturi de la Trezoreria Statului  pentru achitarea ­arieratelor. Însă, la Ministerul Finanţelor, s-au împotmolit treburile când a fost vorba ca banii să fie împărţiţi în ţară. Spre exemplu, la Direcţia ­Generală a Finanţelor Publice a judeţului Buzău au fost depuse solicitări în sumă totală de 17.142.211 lei (Oraşul Nehoiu – 1.758.120 lei, municipiul Rm. Sărat – 941.724 lei, ­comuna Smeeni – 311.796 lei, comuna Săpoca – 270.717 lei, municipiul Buzău – 9.721.524 lei, comuna Mărăcineni – 3.234.498 lei, comuna Murgeşti 143.256 lei, comuna Pănătău – 336.000 lei, comuna Vipereşti – 162.616 lei, comuna Brădeanu – 99.450 lei, municipiul Rm. Sărat 162.510 lei ). Acum o săptămână, erau aprobate şi acordate patru împrumuturi în sumă totală de 7.646.528,85 lei, pentru Rm. Sărat – 941.724 lei, Nehoiu – 1.758.120 lei, Smeeni – 311.796 lei şi municipiul  Buzău – 4.634.888,85 lei. Primăria Buzău așteaptă încă diferența până la 9,7 milioane lei, însă între timp, trebuie găsite soluții pentru ieșirea din blocajul financiar.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here