Autostrada Ploiești Buzău Focșani Bacău Pașcani este prevăzută să se întindă pe o lungime de circa 330 km. Drumul este împărțit în 4 tronsoane, aflate în prezent în etapa de elaborare studiu de fezabilitate și proiect tehnic. După o serie de amânări, abia în 2018 au fost semnate contractele pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate și pentru realizarea Proiectului Tehnic.
Teoretic, toate cele 4 contracte ar trebui să fie gata la finalul acestui an sau la începutul lui 2021, așa că va mai dura ceva timp până când vor fi scoase la licitație lucrările de realizare propiu-zisă a autostrăzii. Semnalul de alarmă este tras de Asociația Moldova vrea autostradă. Potrivit ONG ului, deja contractele privind proiectul tehnic și studiul de fezabilitate au fost prelungite prin acte adiţionale, așa că automat şi licitaţiile pentru construcţia propriu-zisă vor fi întârziate. Aceeași sursă arată că dacă pe parcurs nu vor mai apărea alte probleme și amânări, după studiile de fezabilitate și proiectare, licitațiile pentru execuție ar putea fi organizate abia anul viitor , iar contractele semnate în a doua parte a anului 2022.
Până atunci, în lunile următoare, firmele care au câștigat contractile pentru realizarea studiului de fezabilitate și al proiectului tehnic trebuie să stabilească mai multe variante de traseu și mai ales dacă și unde va putea fi realizată autostrada sau va fi drum expres. Contractele au termene de finalizare de 24 de luni.