Comisionul pentru plata pe Internet a taxelor şi impozitelor va fi suportat de către primării, nu de contribuabili, legislaţia urmând să fie modificată în acest sens. Comisionul poate fi suportat de către contribuabil, de către instituţia publică sau în orice altă variantă aleasă de către aceasta la momentul înregistrării în Sistemul naţional electronic de plată online a taxelor şi impozitelor utilizând cardul bancar (SNEP). Practic, beneficiarul plăţii (instituţia publică) are posibilitatea să impună contribuabilului care plăteşte cu cardul să suporte comisionul perceput beneficiarului de către prestatorul sau de servicii de plată. În acest fel există o discriminare a contribuabilului care plăteşte utilizând cardul prin intermediul SNEP faţă de contribuabilul care plăteşte utilizând cardul la sediul instituţiei publice, având în vedere că în cazul din urmă contribuabilul nu plăteşte niciun comision.Modificarea HG 1.235/2010 este necesară pentru că există posibilitatea sesizării Comisiei Europene în legătură cu încălcarea unui act normativ care transpune în legislaţia naţională o directivă europeană, urmând ca aceasta să dispună măsuri de corectare a acestei situaţii şi aplicarea unor sancţiuni statului român. În plus, există riscul ca acei contribuabili cărora li se percep în mod nejustificat şi nelegal acest commision de către instituţiile publice să le acţioneze în instanţă în vederea recuperării prejudiciului.
Lansat în martie 2011, SNEP este diponibil pe www.ghiseul.ro şi este administrat şi operat de Centrul Naţional de Management pentru Societatea Informaţională (CNMSI), instituţie aflată în subordinea MCSI. Şi la Buzău a fost implementat un sistem de plată on-line al taxelor şi impozitelor. Însă până acum nu s-a bucurat de un mare succes, doar câteva zeci de buzoieni preferând această modalitate de plată. Cei mai mulţi dintre contribuabilii din municipiul Buzău preferă să facă un drum până la ghişeele Direcţiei de Taxe şi Impozite din cadrul Primăriei pentru a-şi achita taxele.