Guvernul a aprobat în urmă cu o săptămână Master Planul General de Transport al României în vederea transmiterii acestuia la Comisia Europeană pentru accesarea de fonduri structurale în cadrul Programului Operaţional Sectorial Infrastructură Mare.
În sinteză, principalii indicatori ai Master Planului General de Transport al României ne arată că, în următorii ani vor fi construiţi 1300 de kilometri de autostrăzi, în valoare de peste 13 miliarde de euro, 1825 de kilometri de drumuri expres, cu o valoare totală de circa 10miliarde de euro, 2874 de kilometri de drumuri Transregio, pentru care se estimează o cheltuială de circa 1,7 miliarde de euro şi 343 de kilometri de drumuri TransEuro, în valoare de 190 milioane de euro. În plus, se vor efectua lucrări şi la infrastructura de cale ferată, la aceea destinată sectorului naval, dar şi la cea destinată sectorului aerian. Una peste alta, valoarea totală a proiectelor identificate în cadrul Master Planului General de Transport este de 45,451 miliarde de euro. Astfel, Guvernul României a aprobat o listă de proiecte prioritizată, în conformitate cu metodologia stabilită de Comisia Europeană. Pentru fiecare proiect în parte a fost întocmit un punctaj, în funcţie de cele două criterii menţionate. A rezultat o listă de proiecte de infrastructură care au prioritate la finanţare din fonduri structurale şi din bugetul de stat. Buzăul, ca nod de transport în nordul Bărăganului, şi-a găsit şi el un loc printre proiectele astfel aprobate. Prin oraşul nostru vor trece o serie de autostrăzi şi de drumuri expres, dar şi o cale ferată modernizată. Astfel, în Anexa 2, Buzăul se regăseşte la poziţia numărul 2, acolo unde este aprobată realizarea drumului expres Ploieşti – Buzău (faza B1) (include Varianta Ocolitoare Ploieşti, Mizil, Buzău), cu o valoare estimată de 254.80 milioane de euro. Drumul acesta nu se va opri la Buzău, la poziţia cu numărul 4 regăsindu-se finanţarea şi pentru tronsonul Buzău – Focşani (include V.O Rm. Sărat, Focşani), care are şi el un cost estimat la circa 282 de milioane de euro. În plus, şi drumul spre Brăila se va transforma într-unul „expres”, pentr asta urmând a se cheltui circa 384 de milioane de euro. În ceea ce priveşte calea ferată, va fi reabilitată linia care leagă Buzăul de Galaţi, (524 milioane de euro) în timp ce la Bucureşti se va putea merge cu un tren de „viteză sporită”, cheltuindu-se în acest sens 32 de milioane de euro. Rămâne de văzut care va fi răspunsul Comisiei Europene şi, mai ales când vor începe şi când se vor finaliza lucrările anunţate.