Un studiu național derulat de GfK în școli gimnaziale din mediul rural arată că 95% dintre acestea sunt conectate la Internet, dar conexiunea este folosită în mare măsură în scopuri administrative.

„90% dintre școlile din mediul rural au un laborator IT, însă doar jumătate dintre laboratoare sunt conectate la Internet. Deși în toate școlile din mediul rural există computere, în doar 75% din școli echipamentele sunt funcționale”, relevă studiul.Cercetarea mai arată că 63% din profesori au o atitudine deschisă în ceea ce privește utilizarea noilor tehnologii la clasă, deși experiența lor didactică cu materiale educative digitale este foarte redusă, în principal din cauza lipsei acestora (softuri educaționale sau manuale digitale).

În concluzie, deși există o infrastructură funcțională și o deschidere a profesorilor și elevilor în ceea ce privește educația digitală, în prezent nu există materiale educative digitale disponibile care să poată fi utilizate în procesul de predare, relevă studiul.

„Am pornit de la acest studiu și am ajuns la un proiect. Cu dezbateri nenumărate și, până la urmă, izvorât din nevoie, am ajuns la ceea ce se cheamă educație digitală în zonele rurale. Este important să înțelegem că digitalizarea în educație nu este un moft și Ministerul Educației a înțeles asta. Ministerul Educației salută și susține toate inițiativele care vin de la partenerii educaționali ai sistemului și care înțeleg că investiția în educație reprezintă o prioritate în întreaga societate ” sustin reprezentantii fundatiei Orange.

Fundația Orange a decis derularea în anul școlar 2016-2017 a unui proiect-pilot de educație digitală pentru ciclul gimnazial în 10 școli de masă din mediul rural.

Proiectul, numit Digitaliada, are ca scop îmbunătățirea performanței școlare a elevilor la unele dintre cele mai dificile materii, prin utilizarea unor metode moderne de predare, în completarea celor tradiționale.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here