telefon si calc
Shoppingul online poate oferi şi surprize neplăcute, aşa că informaţi-vă bine înainte de a comanda produse online Multe persoane vor să scape în această perioadă de cozile imense din magazine şi de aglomeraţia din trafic. În ultimii ani comerţul online s-a dezvoltat foarte mult, aşa că foarte mulţi preferă să-şi facă cumpărăturile de sărbători de pe Internet. Însă, dacă alegeţi shopping-ul online, ar trebui să aveţi grijă la capcanele care vă pândesc pe net. Iată câteva sfaturi ca să nu vă păcăliţi când alegeţi să faceţi cumpărături de pe Internet:
– Verificaţi dacă firma de la care v-aţi decis să comandaţi diverse produse are un site de Internet sigur şi dacă are trecute toate datele de contact, nu numai adresa de e-mail;
– Este bine să cumpăraţi de la companii cunoscute, care au şi magazine, sau de la comercianţii on-line care v-au fost recomandaţi de cunoscuţi;
– Verificaţi şi în alte locuri oferta de preţ pentru produsul pe care îl doriţi;
– Fiţi atenţi la taxele poştale ridicate şi la alte costuri ascunse, cum ar fi alte taxe şi impozite ce trebuie plătite, în special dacă bunurile sunt trimise din străinătate;
– Trebuie să ştiţi că bunurile care sunt expediate din străinătate ajung la destinaţie într-un timp mai lung. Întrebaţi mai întâi cât durează şi stabiliţi o dată de livrare limită până la care să primiţi bunurile;
– Verificaţi politica respectivei companii de returnare a bunurilor care nu vă plac sau asupra cărora v-aţi răzgândit. Dacă vin din străinătate s-ar putea ca taxa de returnare prin poştă să fie destul de mare;
– Achiziţionaţi produse foarte scumpe de la companiile din afara ţării doar dacă le cunoaşteţi bine, limitând astfel riscurile de a fi înşelaţi;
– După efectuarea tranzacţiei, scoateţi la imprimantă comanda pe care aţi făcut-o şi clauzele şi condiţiile ce apar pe site, pentru eventualitatea în care ar exista vreo problemă mai târziu.

Ce e bine să ştiţi când luaţi bijuterii

– Nu achiziţionaţi bunuri din metal preţios şi/sau cu pietre preţioase de la persoane neautorizate;
– Informaţi-vă dacă obiectele sunt marcate;
– Evitaţi cumpărarea de la vânzătorii ambulanţi;
– Adresaţi-vă Direcţiei Metale Preţioase şi Pietre Preţioase din cadrul ANPC (tel.021.318.46.35) pentru orice nelămurire sau suspiciune legată de produsul cumpărat, în vederea analizei de către specialişti a obiectelor şi bijuteriilor din metal preţios;
– Cereţi informaţii înainte de cumpărarea unei bijuterii, despre caracteristicile exacte ale pietrei conţinute în aceasta;
– Asiguraţi-vă că la vânzare bijuteria sau piatra are un certificat în care să-i fie descrise caracteristicile.
Returnarea bunurilor se poate face în 14 zile
Consumatorul trebuie să ştie că, din momentul în care a primit un produs comandat pe internet, are 14 zile pentru a-l returna, dacă nu este mulţumit de el, timp în care nu trebuie să invoce vreun motiv. În cazul returnării produsului, consumatorul îşi poate primi suma de la comerciant în termen de 14 zile de la primirea produsului. Este foarte important ca cei care achiziţionează produse pe internet să citească termenii şi condiţiile de funcţionare a magazinului online, deoarece termenul de 14 zile (în care poate opta pentru returnarea produsului), se prelungeşte cu încă 12 luni, în cazul în care comerciantul nu a menţionat/informat expres despre existenţa dreptului de returnare a produselor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here