Ziua de 24 mai 2004 va rămâne una din cele mai triste zile din istoria pompierilor buzoieni. An de an, cei șapte eroi pompieri sunt memoria vie a istoriei noastre, cinstirea și prețuirea faptelor acestora fiind eternă.

24 mai 2004. Luni dimineață, ora 05:30. Mijește de ziuă. Un camion încărcat cu 20 de tone de azotat de amoniu se răstoarnă pe DN2, în curba de la intrarea în localitatea Mihăilești.

De la Buzău, două autospeciale ale pompierilor pornesc spre locul accidentului. Militari în termen de până în 25 de ani, treziți din somn de alarma de pe strada Bistriței, se îmbracă în grabă în cabinele mașinilor cu girofar și așteaptă să ajungă la locul accidentului.

La scurt timp, de la Buzău pleacă spre Mihăilești și doi jurnaliști: reporterul Elena Popescu și cameramanul Ionuț Barbu, angajați ai Antenei 1.
Aglomerația creată de traficul blocat face ca zeci de localnici curioși să se adune în jurul camionului răsturnat pe partea dreapta a drumului.

La 05:49, în timp ce pompierii izolează zona, încărcătura TIR-ului se aprinde, generând o explozie violentă. Optsprezece oameni sunt sfârtecați de suflul deflagrației, printre care se numără pompieri, localnici și jurnaliști.

Părți din trupurile morților se amestecă cu pământul reavăn scos la suprafață de explozia care a format un crater de 6 metri adâncime și 21 de metri circumferință. Bucăți din caroseriile mașinilor umlute cu apă și spumă sunt proiectate la sute de metri distanță, spărgând acoperișurile caselor din zonă.

Pe la 06.00, la faţa locului apar echipaje ale poliţiei buzoiene, urmate de specialişti de la Protecţia Civilă. Sunt șocați de ceea ce văd. Zeci de jandarmi strâng rămășițele trupești ale oamenilor pulverizați de explozie. Colegul lor, șef de post la Mihăilești, se zbate între viață și moarte, cu răni pe tot corpul. A avut zile. După o comă profundă, reușește să-și revină și este supus unor operații chinuitoare care îl vor schimba pe vecie.
La doar cinci ore de la producerea exploziei, ancheta de la faţa locului se închide, iar buldozerele şi excavatoarele încep astuparea craterului şi repararea şoselei.

Pe 24 mai 2004, la 32 de kilometri de Buzău, 18 oameni își pierdeau viața în cel mai cumplit accident petrecut vreodată pe șoselele din România.

Vinovații de producerea tragediei, cei trei reprezentanți ai firmelor care au asigurat transportul și livrarea azotatului de amoniu, au fost condamnați la câte patru ani de închisoare.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.