De astăzi, profesorii din generaţia a şasea susţinută de Teach for Romania încep perioada de practică în comunităţile Mihăileşti şi Costeşti din judeţul Buzău!

Teach for Romania, în parteneriat cu Inspectoratul Şcolar Judeţean Buzău, organizează în perioada 25 iulie – 7 august o şcoală de vară pentru 400 de copii din scolile gimnaziale Costeşti şi Mihăileşti. Aceasta face parte din programul de practică pedagogică, componentă a Academiei de Leadership şi Pedagogie – bootcampul de pregătire iniţială pentru cei 47 de profesori şi învăţători din generaţia a şasea susţinută de Teach for Romania.

Prima zi de practică pedagogică începe astăzi, 29 iulie şi cuprinde ore de predare, asistenţă la alţi colegi, reflecţie, feedback şi mentorat. Calitatea procesului este asigurată cu sprijinul a 20 de mentori, profesori şi alumni ai programului, care, alături de tutorii coordonatori, îi susţin pe profesori în planificarea şi implementarea unor activităţi care să răspundă nevoilor de învăţare ale copiilor.
Această experienţă este posibilă datorită partenerilor: Inspectoratul Şcolar Judeţean Buzău, Şcoala Gimnazială Mihăileşti, Şcoala Gimnazială Costeşti, Primăria Buzău, Primăria Mihăileşti şi Primăria din Costeşti, care se implică activ, alături de organizaţie, în desfăşurarea practicii pedagogice. Lor li se alătură Liceului cu Program Sportiv „Iolanda Balaş Soter” şi Şcoala Gimnazială „Sfântul Apostol Andrei”, care oferă spaţii de cazare şi de studiu pentru desfăşurarea activitatea în cele mai bune condiţii.

Academia de Leadership şi Pedagogie este un program de pregătire iniţială care dezvoltă competenţe de leadership prin intermediul unei experienţe didactice relevante în comunităţi vulnerabile. Astfel, viitorul profesor este ajutat să înţeleagă provocarile din sistemul de educaţie românesc pentru a putea acţiona ulterior ca un model de succes pentru copii şi un agent de schimbare în şcoală şi societate.

Experienţa prin care trec participanţii ia forma unui bootcamp de 6 săptămâni, cu un program intens de pregătire ce cuprinde 200 de ore de training-uri şi workshop-uri în Bucureşti pe 3 direcţii de învăţare: autocunoaştere şi dezvoltare personală, abordarea strategică a predării şi construirea comunităţii de învăţare şi practică. Perioada teoretică este dublată de cea practică, prin care profesorii aduc în realitatea copiilor strategiile învăţate în sălile de curs.

Cum au arătat primele 3 săptămâni de pregătire teoretică prin ochii unui participant

„În cele trei săptămâni am învăţat despre cum putem să ne formăm un mindset de creştere, pe care să îl transmitem mai departe copiilor, despre cât de eficientă este autoreglarea şi cât de toxic este autocontolul pentru starea noastră de sănătate, fizică şi mintală.

Am descoperit în abordarea Teach for Romania că se pune mare accent pe dezvoltarea emoţională a copiilor, pe atitudinea acestora faţă de ei, faţă de cei din jur, de mediu, şi inclusiv faţă de învăţare. Se pleacă de la înţelegerea comportamentelor elevilor pentru a descoperi nevoile care se află în spatele acţiunilor lor (de acceptare, de apartenenţă, de iubire) şi se încearcă ajutarea acestora în depăşirea situaţiilor dificile.

E o vorbă în Academia de Leadership şi Pedagogie, aceea că într-o zi creşti câţi alţii într-un an. Este adevărată. Am descoperit cum funcţionează creierul şi plecând de aici, cum trebuie să organizăm activităţile de la clasă pentru ca elevul să capete mai uşor cunoştinţe şi abilităţi. Mi-am aflat punctele forte şi sabotorii, îmi conştientizez mai bine emoţiile, toate acestea ducând în final, la o mai bună înţelegere personală şi o conectare mai bună cu elevii”, Nina Jipa.

Din septembrie, cei 47 de profesori şi învăţători se alătură colegilor din anul al doilea de program şi, cu mult entuziasm şi credinţă în puterea educaţiei, ei vor preda şi vor inspira generaţii de elevi, care, la rândul lor, vor deveni modele pentru viitor.

Despre Teach for Romania – educaţie de calitate pentru toţi copiii din România!

Teach for Romania este o organizaţie non-profit care activează din 2014 şi care a adus un sistem de performanţă în educaţia din sistemul public din România. Pentru împlinirea viziunii, educaţie de calitate pentru toţi copiii din România, organizaţia atrage şi pregăteşte oameni motivaţi de a deveni agenţi de transformare în sistemul educaţional românesc, din rolurile de profesori şi învăţători, pentru copiii din medii vulnerabile. În cei doi ani de predare ca profesor sau învăţător sprijinit de Teach for Romania, participanţii au parte de programe de pregătire şi training din partea unor profesionişti în pedagogie şi leadership, dar şi acces la cea mai mare comunitate globală în educaţie şi leadership – Teach for All. La finalul celor doi ani, absolvenţii programului sunt încurajaţi să continue schimbarea începută în şcoală prin iniţiative cu impact în societate, de antreprenoriat, educaţie, politici publice şi media.

În anul şcolar 2018-2019, 111 învăţători, profesori şi alumni Teach for Romania au ajuns la peste 9000 de copii din mediile vulnerabile din 100 de şcoli, din Bucureşti şi din 17 judeţe: Braşov, Argeş, Dâmboviţa, Vâlcea, Olt, Ilfov, Giurgiu, Vrancea, Prahova, Ialomiţa, Galaţi, Călăraşi, Constanţa, Buzău, Iaşi, Suceava şi Bacău.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here