În anul 2018, răspunzând acestor cerinţe, Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „Neron Lupaşcu” al judeţului Buzău, a acţionat în sistem integrat, în cooperare cu instituţiile cu atribuţiuni în domeniul gestionării situaţiilor de urgenţă, pentru asigurarea managementului acestora.

Complexitatea, intensitatea şi dinamismul diverselor situaţii impun adoptarea rapidă şi implementarea celor mai bune practici menite să asigure dezvoltarea instituţională pe cele două paliere: prevenire şi intervenţie.

PREVENIRE
În anul 2018, personalul din cadrul inspecţiei de prevenire a executat un număr de 671 controale, în care au fost cuprinşi 298 operatori economici, 147 instituţii, 3 localităţi, 145 obiective de investiţii, 2 construcţii hidrotehnice şi 8 obiective supuse controlului activităţilor care prezintă pericole de accidente majore în care sunt implicate substanţe periculoase.
Pe timpul activităţilor de control s-au constatat un număr de 1923 deficienţe, din care:
• 154 deficienţe au fost remediate pe timpul controalelor;
• 1117 au fost sancţionate, din care 947 cu avertisment şi 170 cu amenzi contravenţionale în cuantum de peste 549.000 lei.
Din punct de vedere al activității de avizare – autorizare, au fost soluţionate 228 solicitări de avize de securitate la incendiu şi 21 protecţie civilă și 265 solicitări de autorizaţii de securitate la incendiu şi protecţie civilă, fiind desfășurate 626 de activități pentru asistența tehnică de specialitate (cu aproximativ 65% mai multe decât în 2017).

De asemenea, au fost desfăşurate activităţi de informare preventivă atât pe timpul desfăşurării controalelor tehnice de specialitate, cât şi cu ocazia desfăşurării campaniilor naţionale de informare – Campania naţională de informare şi sensibilizare Vreau să fiu voluntar; Campania naţională de informare şi educare – R.I.S.C.- Renunţă Improvizaţiile Sunt Catastrofale; Campania naţională de informare şi pregătire a populaţiei – Nu tremur la cutremur, fiind executate pe parcursul anului 2018 un număr de 456 exerciţii de alarmare, evacuare şi intervenţie la locul de muncă.

INTERVENŢIE
STATISTICA SITUAŢIILOR DE URGENŢĂ ÎN ANUL 2018

În anul 2018, în zona de competenţă a Inspectoratului pentru Situaţii de „Neron Lupaşcu” al judeţului Buzău s-au produs 7050 de evenimente care au necesitat intervenţia serviciilor profesioniste, voluntare şi private pentru situaţii de urgenţă, (în medie 19,27 pe zi), astfel:
– 5493 cazuri de urgenţă asistate de S.M.U.R.D. (77,87%);
– 1557 intervenţii (22,13%).

Intervenţiile sunt clasificate astfel:
– stingerea incendiilor – 438 situaţii (28,13 %);
– asistenţă persoane – 121 situaţii (7,77 %);
– alte situaţii de urgenţă – 147 situaţii (9,44 %);
– acţiune de protecţia mediului – 1 situaţie(0,06 %);
– acţiuni pentru protecţia comunităţilor – 53 situaţii (3,40 %);
– activităţi de îndrumare şi recunoaşteri – 67 situaţii (4,30 %);
– exerciţii cu forţe în teren – 60 situaţii (3,85 %);
– incendii de vegetaţie uscată – 284 situaţii (18,24%);
– salvare animale – 40 situaţii (3,57%);
– acţiuni de asigurarea zonei de producere probabilă a unei situaţii de urgenţă
– 136 situaţii (8,73%);

De asemenea, forţele noastre de intervenţie au mai fost solicitate în 210 (13,49%) situaţii, la care însă nu s-a intervenit din diverse motive: (alerte false, echipajele au fost întoarse din drum, echipajele au ajuns la locul evenimentului, însă nu au acţionat, deoarece evenimentul a fost rezolvat de alte forţe cu care se cooperează (serviciile voluntare/private pentru situaţii de urgenţă), de către cetăţeni sau personalul de la locul de muncă).

Pe timpul intervenţiilor:
– au fost salvate 56 persoane din care 55 adulţi şi 1 copil ;
– au fost salvate 436 animale şi 120 păsări;
– au fost protejate bunuri estimate la peste 86.775.100 lei.

INCENDII

În zona de competenţă a I.S.U.J. Buzău s-au înregistrat 438 incendii (în medie 1,20 pe zi), faţă de 388 incendii produse în anul 2017.
Timpul mediu de răspuns la incendii a fost de 15 minute, durata medie a intervenţiilor a fost de 70 minute, iar distanţa medie până la locul intervenţiei a fost de 14 km.
După domeniul de activitate, situaţia intervenţiilor se prezintă astfel:
– 349 de intervenţii, reprezentând (79,68 %), din totalul incendiilor s-au produs la locuinţe şi anexe gospodăreşti, inclusiv mijloace de transport individuale:
 312 intervenţii gospodarii ale populaţiei;
 14 intervenţii reprezentând la mijloace de transport individuale;
 23 intervenţii la terenuri ale cetăţenilor aflate în afara perimetrului gospodăriei;
– 33 intervenţii pe domeniul public al localităţii(7,53 %);
– 6 intervenţie pe domeniul privat al localităţii (1,37%);
– 47 intervenţii pe domeniul privat român(10,73 %);
– 2 intervenţii pe domeniul privat străin (0,46 %);
– 1 intervenţie pe domeniul privat mixt (0,23 %);
Pe timpul intervenţiilor la incendii au fost salvate 33 persoane (20 adulţi şi 1 copil), fiind protejate bunuri şi instalaţii în valoare de peste 53.124.650 lei.

Din nefericire, incendiile nu au produs doar pagube materiale ci şi victime omeneşti (11 persoane au decedat şi 7 persoane a fost rănite) din cauza faptului că acestea au fost observate şi anunţate cu întârziere.
De aceea este foarte important ca în momentul sesizării oricărui început de incendiu, populaţia să apeleze imediat numărul unic pentru apeluri de urgenţă 112 pentru solicitarea sprijinului serviciilor de urgenţă profesioniste, orice minut sau chiar secundă contând în lupta pentru salvarea vieţii şi bunurilor populaţiei.

INTERVENŢIA LA DESCARCERARE, PRIM AJUTOR CALIFICAT ŞI ASISTENŢĂ MEDICALĂ DE URGENŢĂ

În anul 2018 numărul solicitărilor pentru acordarea primului ajutor calificat, a asistenţei medicale de urgenţă sau pentru efectuarea operaţiunilor de descarcerare a fost în creştere, fiind executate 5493 de misiuni (în medie 15 pe zi).
Echipajele de descarcerare și prim ajutor calificat din cadrul S.M.U.R.D. Buzău, în anul 2018 au executat misiuni pentru:
– acordarea primului ajutor calificat şi a asistenţei medicale de urgenţă – 5364 misiuni;
– descarcerarea la accidente rutiere – 34 misiuni;
– misiuni de asigurare intervenţie de producere probabilă a unei situaţii de urgenţă – 95 misiuni;
La cele 5493 intervenţii ale echipajelor SMURD au fost asistate 5325 persoane (4811 fiind adulţi și 514 copii).
Timpul mediu de răspuns al echipajelor din cadrul S.M.U.R.D. a fost de 8 minute, iar durata medie a unei intervenţii de 42 minute.

SECRETARIATUL TEHNIC PERMANENT

Secretariatul Tehnic Permanent al Comitetului Judeţean a retransmis 346 informări/atenţionări/avertizări către toate comitetele locale şi membrii comitetului judeţean, astfel:
– 2 avertizări hidrometeorologice COD ROŞU
– 34 avertizări/atenționări hidrometeorologice COD PORTOCALIU
– 274 atenţionări hidrometeorologice COD GALBEN
– 36 informări meteorologice
De asemenea în vederea desfăşurării unei activităţi eficiente a Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă au fost organizate şi s-au desfăşurat un număr de 36 şedinţe din care 2 ordinare, 28 extraordinare şi 6 videoconferinţe care au avut la ordinea de zi stabilirea măsurilor concrete de limitare a efectelor, analiza situaţiei operative din judeţ referitoare la fenomenele meteorologice negative produse de vânt, lapoviţă, ninsoare, precipitaţii sub forma de ploaie torenţială.
Pentru aplicarea legislaţiei specifice şi buna desfăşurare a activităţilor de gestionare a situaţiilor de urgenţă, preşedintele comitetului judeţean pentru situaţii de urgenţă a emis 79 ordine, iar în cadrul şedinţelor extraordinare ale comitetului judeţean au fost aprobate 23 hotărâri.

REALIZĂRI ÎN PLAN LOGISTIC

În anul 2018 gradul de dotare cu tehnică de intervenţie nouă la nivelul Inspectoratului pentru Situații de Urgență Buzău a fost îmbunătăţit substanţial prin repartizare de către Inspectoratului General, respectiv prin intermediul Consiliului Judeţean Buzău a următoarelor bunuri:
– un microbuz transport personal la intervenţie;
– un autoturism marca Dacia Logan 1.5 DCI;
– două ambulanţe 4×4 marca Volkswagen Transporter;
– o ambulanţă marca Volkswagen Amarok;
– două camion cu sistem hidraulic pentru transport containere la intervenţie;
– două containere de intervenţie la dezastre;
– 2 autoscări de 42 m marca Iveco Magirus;
– o autospecială de stingere cu apă şi spumă, prim ajutor medical şi descarcerare A5003 marca Renault;
– o autospecială destinată misiunilor pirotehnice.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here