bolnavi-salon
O linie telefonică gratuită TelVerde, dar şi un site au fost puse la dispoziţia pacienţilor pentru a se informa asupra drepturilor lor, în cadrul campaniei „Drepturile pacienţilor: Pacienţii informaţi au parte de servicii mai bune”.
Campania „Drepturile pacienţilor: Pacienţii informaţi au parte de servicii mai bune” vizează deschiderea unei linii telefonice TelVerde (0800 080 444), unde pacienţii pot suna, gratuit, de luni până vineri, între orele 8.00 şi 20.30, dar şi un website- drepturilepacientilor.info-, unde pot afla toate drepturile pe care le au.

În plus, cei care au plângeri legate de încălcarea unui drept, pot solicita, prin intermediul site-ului, un punct de vedere de specialitate. Voluntarii vor prelua sesizările şi, ulterior, o echipă de doctori şi manageri în domeniul medical le va răspunde persoanelor care vor semnala încălcări ale drepturilor pacienţilor, malpraxis sau condiţionarea serviciilor medicale.

Campania a fost lansată miercuri de fostul preşedinte al Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate (CNAS) Cristian Buşoi, europarlamentar în Comisia de Sănătate a Parlamentului European.

Cristian Buşoi a precizat că, din discuţiile purtate cu pacienţii, a reieşit că cele mai multe persoane „nu-şi cunosc drepturile, unele dintre ele elementare, atunci când solicită servicii medicale”. Printre drepturile menţionate de Buşoi se află şi cel de a fi informat cu privire la tratamentul propus şi alternativele pe care le are pacientul din punct de vedere medical, pentru a alege în cunoştinţă de cauză.

El a mai afirmat că o instituţie care să se ocupe de apărarea drepturilor pacienţilor este necesară şi trebuie înfiinţată de Guvern.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.