Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) va demara la 1 iunie testarea unui serviciu de comunicare cu contribuabilii. Aceştia vor primi “Înştiinţarea privind privind stingerea creanţelor fiscale” prin intermediul “Poştei electronice securizate”. “Perioada de testare este de patru luni, urmand ca ulterior, folosind experienţa acumulată, ANAF să armonizeze cadrul legislativ în vederea transmiterii şi a altor documente prin intermediul acestui serviciu. Până la armonizarea cadrului legislativ, se va menţine şi actuala emitere a documentelor, în format tipărit”, informează ANAF. Prin utilizarea “Poştei electronice securizate a MFP” beneficiarii primesc documente structurate şi informaţii protejate de prevederile Codului Fiscal sau de prevederi specifice ariei de competenţă a emitentului, în format electronic, semnate digital de către emitent. În acest mod, contribuabilii vor avea siguranţa că documentele primite provin de la ANAF. “De asemenea, formatul electronic şi standardele utilizate fac posibilă utilizarea informaţiilor emise de ANAF direct de către aplicaţiile informatice ale contribuabililor, fără intervenţie umană, cu grad de securitate şi protecţie a datelor maxim. Accesul este asigurat tuturor contribuabililor care dispun de certificat digital calificat, înrolat la ANAF”, se mai arată în comunicatul de presă al ANAF.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here