Giovanni Sala – reprezentantul Federatiei Internationale de Motociclism, va aproba maine in cadrul unui eveniment organizat la ora 14, la Sarata Monteoru, pensiunea La Paducel traseul oficial pentru etapa din cadrul campionatului mondial “ Grand-prix –ul Romaniei” ,oragnaizat de Extreme Adventure Buzau.
Organizat pentru prima dată în 1990, Campionatul Mondial de Enduro înglobează în total opt Grand Prix-uri, în 2011 această competiție urmând să ajungă pentru prima dată în România. Datorită Grand Prix-ului României, organizat în perioada 8-10 iulie în Buzău, România intră într-un club select al țărilor ce organizează competiții de motorsport incluse în campionate mondiale. Pe lângă România, în 2011 etape din Campionatul Mondial de Enduro se mai organizează în Spania, Portugalia, Italia, Turcia, Grecia, Andorra și Franța. Spectaculozitatea acestui sport a făcut ca în 2010 highlight-ul fiecărei curse să fie difuzat pe trei continente (Europa, America de Sud și Australia), numărul celor care au urmărit Mondialul de Enduro la tv fiind de peste 400 milioane de oameni. Un eveniment de enduro este împărțit în două zile în care traseul, a cărui lungime variază între 40 și 60 de km, este parcurs de 3-4ori/zi. În traseu sunt înglobate și trei secțiuni pe care concurenții trebuie să le parcurgă cât mai repede, având în vedere că în urma timpilor obțiuni în aceste porțiuni se desemnează câștigătorii. Cele trei secțiuni sunt Xtreme Test (în această zonă se construiesc obstacole pentru ca publicul să vadă abilitățile piloților), Cross Test (un traseu asemănător cu un circuit de motocros), Enduro Test (probă situată în pădure unde piloții au de parcurs într-un timp cât mai scurt obstacole naturale). Concurenții primesc anumiți timpi în care trebuie să ajungă de la o secțiune la alta pe așa numitele legături incluse în traseu. Cine nu se încadrează exact în timpii primiți este penalizat.Concurenții sunt împărțiți în trei mari categorii în funcție de capacitatea cilindrică a motocicletelor pe care concurează:Enduro 1 (E1) – între 100 și 125 cmc motoare în 2 timpi sau între 175 și 250 cmc motoare în 4 timpiEnduro 2 (E2) – între 175 și 250 cmc motoare în 2 timpi sau între 290 și 450 cmc motoare în 4 timpiEnduro 3 (E3) – între 290 și 500 cmc motoare în 2 timpi sau între 475 și 650 cmc motoare în 4 timpi¡ Peste 50 de piloți din top-ul mondial vor concura în Grand Prix-ul României (numărul total al piloților care vor lua startul se așteptă să depășească 100). Pe lista campionilor mondiali de enduro care vor concura la Buzău se află: finlandezul Mika Ahola, francezul Johnny Aubert și spaniolul Ivan Cervantes. Lor li se vor alătura și cele două vedete din Campionatul Mondial de Enduro Indor, Taddy Blazusiak (Polonia) și Joakim Lujnggren (Suedia). În plus, la start se va mai alinia și Jordi Viladoms (Spania), dublu medaliat cu bronz la Internațional Six Days Enduro (cea mai veche competiție de enduro din lume, are peste 85 de ediții) și câștigător a două probe speciale în rally-raidul Dakar. Printre cei care vor concura în Grand Prix-ul României se află și cei mai buni piloți Români din segmentul off-road. Deși, nu sunt obișnuiți ai Mondialului de Enduro, unii dintre ei specializându-se în hard enduro și rally-raid, iar alții fiind încă la începutul carierei internaționale, membrii lotului României de Enduro vor concura în competiția din Buzău. Mani Gyenes (medaliat cu argint la Internațional Six Days Enduro, câștigător al Dakar-ului la clasa Maraton, câștigător al unei etape din Campionatul Mondial de Rally-Raid și multiplu campion național de enduro), Alex Gârbacea (clasat în 2010 în primii 25 de piloți din rally-raidul mondial), Erwin Zsolt (campion est european de enduro cu echipa României și campion al României la enduro), Marton Szilveszter (campion est european de enduro cu echipa României și campion al României la enduro) sunt doar câțiva dintre românii care îi vor încânta pe spectatori.