19 𝒊𝒂𝒏𝒖𝒂𝒓𝒊𝒆 1978 – 𝒖𝒍𝒕𝒊𝒎𝒖𝒍 𝑽𝒐𝒍𝒌𝒔𝒘𝒂𝒈𝒆𝒏 „𝑩𝒓𝒐𝒔𝒄𝒖𝒕̦𝒂̆” 𝒇𝒂𝒃𝒓𝒊𝒄𝒂𝒕 𝒊̂𝒏 𝑮𝒆𝒓𝒎𝒂𝒏𝒊𝒂 𝒑𝒂̆𝒓𝒂̆𝒔𝒆𝒂 𝒇𝒂𝒃𝒓𝒊𝒄𝒂 𝒅𝒊𝒏 𝑬𝒎𝒅𝒆𝒏. 𝑷𝒓𝒐𝒅𝒖𝒄𝒕̦𝒊𝒂 𝒄𝒐𝒏𝒕𝒊𝒏𝒖𝒂 𝒊̂𝒏 𝑨𝒎𝒆𝒓𝒊𝒄𝒂 𝑳𝒂𝒕𝒊𝒏𝒂̆ 𝒑𝒂̂𝒏𝒂̆ 𝒊̂𝒏 2003.

Ultimul Beetle, așa cum se numea Volkswagen-ul Broscuță, purta numele comercial 1200L și a ieșit de pe linia de producție de la Emden, după 16.255.500 de bucăți produse în Europa.

„𝗕𝗿𝗼𝘀𝗰𝘂𝘁̦𝗮” 𝗹𝗮̆𝘀𝗮 𝗹𝗼𝗰𝘂𝗹 𝗻𝗼𝗶𝗶 𝗴𝗲𝗻𝗲𝗿𝗮𝘁̦𝗶𝗶 𝗱𝗲 𝗺𝗼𝗱𝗲𝗹𝗲, 𝗰𝗲 𝗿𝗲𝗽𝗿𝗲𝘇𝗶𝗻𝘁𝗮̆ 𝘀̦𝗶 𝗮𝘇𝗶 𝗯𝗮𝘇𝗮 𝗼𝗳𝗲𝗿𝘁𝗲𝗶 𝗩𝗼𝗹𝗸𝘀𝘄𝗮𝗴𝗲𝗻: 𝗣𝗼𝗹𝗼, 𝗚𝗼𝗹𝗳 𝘀̦𝗶 𝗣𝗮𝘀𝘀𝗮𝘁.

Cu toate acestea, mașina concepută în perioada interbelică a supraviețuit în mod miraculos în secolul XXI, pentru că a continuat să fie asamblată, în fabrica din Puebla, Mexic, până în anul 2003.

𝗣𝗼𝘃𝗲𝘀𝘁𝗲𝗮 𝗮𝗰𝗲𝘀𝘁𝗲𝗶 𝗺𝗮𝘀̦𝗶𝗻𝗶 𝗹𝗲𝗴𝗲𝗻𝗱𝗮𝗿𝗲 𝗲𝘀𝘁𝗲 𝗹𝗲𝗴𝗮𝘁𝗮̆ 𝗱𝗲 𝗛𝗶𝘁𝗹𝗲𝗿, 𝗰𝗮𝗿𝗲 𝗱𝘂𝗽𝗮̆ 𝗰𝗲 𝗮 𝗱𝗲𝘃𝗲𝗻𝗶𝘁 𝗰𝗮𝗻𝗰𝗲𝗹𝗮𝗿, 𝗮 𝘃𝗿𝘂𝘁 𝗰𝗮 𝗲𝗰𝗼𝗻𝗼𝗺𝗶𝗮 𝗚𝗲𝗿𝗺𝗮𝗻𝗶𝗲𝗶 𝘀𝗮̆ 𝗽𝗿𝗼𝗱𝘂𝗰𝗮̆ 𝗼 „𝗺𝗮𝘀̧𝗶𝗻𝗮̆ 𝗮 𝗽𝗼𝗽𝗼𝗿𝘂𝗹𝘂𝗶”.

Fuhrerul a inaugurat fabrica în 1938 și mașina a devenit cunoscută în ţara natală sub numele de Kafer (n.r. – cărăbuş[ro] /beetle [eng.]).

𝗜̂𝗻 𝟭𝟵𝟯𝟳, 𝗺𝗮𝘀̦𝗶𝗻𝗮 𝗽𝘂𝘁𝗲𝗮 𝗳𝗶 𝗮𝗰𝗵𝗶𝘇𝗶𝘁̦𝗶𝗼𝗻𝗮𝘁𝗮̆ 𝗶̂𝗻 𝘀𝗰𝗵𝗶𝗺𝗯𝘂𝗹 𝘀𝘂𝗺𝗲𝗶 𝗱𝗲 𝗱𝗼𝗮𝗿 𝟵𝟬𝟬 𝗱𝗲 𝗺𝗮̆𝗿𝗰𝗶 (𝟰𝟬𝟬 𝗱𝗲 𝗱𝗼𝗹𝗮𝗿𝗶), 𝗺𝗮𝗶 𝗽𝘂𝘁̦𝗶𝗻 𝗱𝗲𝗰𝗮̂𝘁 𝗰𝗼𝘀𝘁𝗮 𝗼 𝗺𝗼𝘁𝗼𝗰𝗶𝗰𝗹𝗲𝘁𝗮̆.

Primul război mondial a oprit producța automobilului, iar fabrica s-a transformat în uzină de armament. Mașinile s-au fabricat din nou, la 5 ani după încheierea războiului. În doar cinci ani, producția Beetle-ului a crescut spectaculos, ajungând la un milion de mașini în 1955.

La începutul anilor 60, mașina a ajuns pe piața din Statele Unite ale Americii, iar popularitatea sa a crescut foarte mult.

Sursă info+foto: Biblioteca Județeană „V. Voiculescu” Buzău

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.