gemischter-salatMesele încărcate din perioada  Crăciunului și a Revelionului și-au pus amprenta pe silueta ta? Bucatele tradiționale, cozonacul, șampania au fost atracțiile principale de pe meniul zilnic? Dar ce te faci dacă acum, după ce Sărbătorile au trecut, și observi cu tristețe cum acul cântarului a urcat cu una, două sau mai multe unități, iar starea ta generală nu este una excelentă. Dacă te simți obosit, fără putere de concentrare sau energie, ai dureri de cap, amețeli sau banalele, dat atât de răspanditele în această perioadă, probleme de tranzit intenstinal sau dureri de stomac, recomandarea nutriționiștilor este să încerci o cură de detoxifiere.

Secretul unei detoxifieri reușite după Sărbători este să îți aduci amintele de bunele obiceiuri alimentare pe care le aveai înainte de perioada de dezmăț, la care să mai adaugi niște obiceiuri noi. Iată mai jos câteva recomandări pentru o cură de detoxfiere reușită care să te ajute să revii rapid la silueta si starea de bine de dinainte de mesele copioase ale ultimelor săptămâni.

În primul rând, renunță la mâncărurile grele, bazate pe carne de porc și grăsimi sau care abundă în zahăr și făină.  Când consumăm alimente foarte greu de digerat, bogate în grăsimi și amidon, sistemul nostru digestiv este afectat. Toxinele se acumulează pentru că mesele sunt foarte dese și consistente, cu alimentele combinate incorect, iar stomacul nu primește perioade de pauză când să poată digera complet mâncărurile consumate Apar astfel probleme de balonare, constipație, dureri sau arsuri la stomac, colici biliare, iar organsimul răspunde acumulând toxine și kilograme și crescând nivelul acidității din corp. Soluția cea mai simplă și la îndemână este ca în următoarea perioadă să îți bazezi alimentația pe fructe consumate la prima oră a dimineții sub formă de smoothieuri sau freshuri, porții generoase de legume împreună cu lactate slabe sau pește și seara poți să te bucuri de un bol de supă, dar nu de burtă sau din oase de porc, ci din legume.  Fă pauze între mese, mânâncă atunci când îți este foame, golește frigiderul de tentații (fripturi, prăjituri, salate cu sosuri grele pe bază de maioneză) și bucură-te să vezi cum nivelul energiei din corp crește atunci când primește alimentele bune, care îl hrănesc și nu îl epuizează.

De asemenea, ai grijă și la ce bei. Zilele udate de șampanie, vinuri, cafele multe si dese s-au dus. Hidratează-te corect cu apa plată și ceaiuri . Poți opta pentru combinații de ceaiuri cu scop de detoxifiere, dar evită-le pe cele laxative sau diuretice care slăbesc și mai mult organismul. Elimină sau măcar limitează consumul de cafea sau băuturi ce conțin multă cofeină, inclusiv ceaiul negru.

Și reia sau, dacă până acum nu îl aveai, construiește bunul obicei al exercițiului fizic. Ieși la plimbare, fă exerciții ușoare acasă sau, cel mai indicat, fă-ți abonamentul la sală pe care ți l-ai tot promis de anul trecut.

La Jollie Studio, noi începem anul în forță de luni, 6 ianuarie. Te așteptăm și pe tine.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here