card-sanatateBuzoienii vor fi căutați de poştaşi, de luna viitoare, pentru a le fi predate  cardurile naționale de asigurări de sănătate. Postașii vor trece pe la domiciliul fiecărui asigurat, chiar de două ori dacă este cazul, pentru a le preda personal documentul, pentru ca de la 1 ianuarie 2015 orice serviciu medical să poată fi oferit doar cu prezentarea cardului electronic.
Zilele trecute, Ministerul Sănătătii a emis un act normativ care prevede strict cum se va face distribuirea respectivului document. Astfel, cardul de asigurat va fi predat prin Poștă, iar în cazul în care proprietarul nu va fi găsit la domiciliu de două ori, actul va fi returnat casei de asigurări de sănătate în raza căreia se află locuința acestuia, de unde poate fi ridicat de deţinători. Asigurații vor primi cardul național de sănătate prin intemediul Poștei Române. Pe cardul de sănătate vor fi imprimate următoarele informaţii: numele şi prenumele asiguratului, codul unic de identificare în sistemul de asigurări sociale de sănătate, numărul de identificare al cardului, data expirării acestuia. Pe cipul cardului vor fi înregistrate următoarele informaţii: codul numeric personal al asiguratului, diagnostice medicale cu risc vital şi boli cronice, grupa sanguină şi Rh, acceptul exprimat pentru prelevarea de organe, ţesuturi şi celule după deces, datele de contact ale medicului de familie.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here