Guvernul a adoptat, in sedinta sa de ieri, Contractul-cadru pentru anii 2011 si 2012 privind conditiile acordarii asistentei medicale in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate, care va intra in vigoare de la 1 iunie 2011.

Semnarea acestuia, la nivelul caselor judetene de asigurari de sanatate, nu va fi, nici in acest an, un proces lipsit de controverse si, probabil, de scandaluri, atata timp cat cel putin asociatiile profesionale ale medicilor de familie sustin, inca de la inceputul acestui an, ca vor refuza semnarea contractelor in conditiile actuale.

Potrivit reprezentantilor buzoieni ai Patronatului Medicilor de Familie, medicul Angele Mazdrag, si Societatii Medicilor de Familie, medicul Valeriu Bistriceanu, in cazul in care contractul-cadru va fi semnat in forma sa actuala, medicii de familie vor ajunge la faliment, fapt care va conduce, in mod evident, la afectarea ireversibila  a serviciilor medicale si a tratamentelor care trebuie oferite pacientilor. Medicii de familie nu sunt de acord cu impunerea asa-numitului buget orientativ, cu centrele de permanenta si nici cu desfiintarea sporurilor din zonele izolate. Totodata, ei resping ideea ca unui bolnav cronic sa i se accepte o singura reteta odata la trei luni, in conditiile in care acesta are mai multe boli asociate, care necesita tratamente, si uneori din cauza starii de sanatate trebuie sa ajunga la medic de mai multe ori.

Conform medicului Angela Mazdrag, presedintele Patronatului Medicilor de Familie din judet, nemultumirile nu se opresc aici. Sursa citata a mai mentionat limitarea numarului de pacienti la maxim 2.200 de medic de familie, modificarea raportului per capita/ per serviciu – la 50 la suta/50la suta, fata de 70 procente/30 procente, cât se negociase si se semnase un protocol in acest sens – si reintroducerea bugetului orientativ de prescriere a medicamentelor in regim gratuit si compensat pentru fiecare cabinet. La acestea se adauga atât finantarea, in continua descrestere, a sistemului medicinei de familie, cât si instituirea de noi taxe, precum cea de evaluare a cabinetelor – de 1.000 lei in mediul urban si 250 lei in mediul rural -, precum si acreditarea ISO, necesara cabinetelor cu mai mult de cinci angajati.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here