Specialiştii în psihiatrie şi neuropsihiatrie infantilă din Buzău sunt în alertă după ce se confruntă cu tot mai multe cazuri de tineri cu probleme provocate de  comunicarea virtuală. Şi cadrele didactice atrag atenţia asupra faptului că limbajul codificat folosit de tineri în timpul conversaţiilor online a ajuns să fie utilizat şi în conversaţiile de zi cu zi.

Potrivit specialiştilor, în ultimul an, numărul tinerilor cu probleme psihice provocate de timpul petrecut la calculator, s-a triplat. Simptomele sunt unele dintre cele mai ciudate, de la insomnie, lipsa poftei de mâncare, pesimism şi lenevie până dezinteres faţă de lumea reală. Toate acestea se petrec din cauza faptului că tinerii îşi crează pe internet o lume virtuală, îşi caută prieteni şi chiar dezvoltă relaţii de dragoste cu persoane pe care nu le-au văzut în viaţa lor. Din acest motiv adolescenţii şi tinerii ajung să piardă contactul cu realitatea şi chiar să aibă probleme de relaţionare şi de socializare cu persoanele din jurul lor.

“Alarmant este faptul că a crescut îngrijorător numărul tinerilor cu problem cauzate de internet şi reţelele de socializare. Mulţi dintre tineri pierd contactul cu realitatea din cauza acestor site-uri. Ei îşi crează lumi virtuale care nu au nicio legătură cu realitatea iar de aici derivă tot felul de problem de sănătate care culminează cu depresii grave. Părinţii trebuie să fie foarte atenţi atunci când copiii lor petrec în faţa calculatorului prea mult timp şi să le dozeze acest timp”, ne-a declarat Nicolae Enache, specialist în neuropsihiatrie infantilă.

De asemnea, limbajul codificat folosit de tineri în timpul conversaţiilor online a ajuns să fie utilizat şi în conversaţiile de zi cu zi. Profesorii de limba română susţin că tinerii care stau ore în şir pe reţelele de socializare folosesc la scrierea testelor şi a lucrărilor limbajul online.

„Adevăratele probleme apar în momentul în care copilul nu mai face distincţia dintre scrisul abordat pe internet, cel de la şcoală şi din viaţa de zi cu zi. Astfel, s-a ajuns că în teste şi lucrări elevii scriu prescurtat, fără semne de punctuaţie şi comit greşeli gramaticale. Deseori întâlnesc abrevieri de cuvinte de tipul: pt (pentru), cv (ceva) sau utilizarea literei k în locul literei c”, ne-a declarat Viorica Pavel, profesor de Limba şi Literatura Română.

Potrivit sociologilor, informaţia digitală, pe care tinerii o primesc zi de zi, afectează dezvoltarea emoţională a creierului.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here