ingrediente-proaspeteFaceți sport regulat? Mergeți la sală, depuneți tot efortul și totuși rezultatele întârzie să apară? Vă  uitați supărată la numărul kilogramelor de pe cântar care se încăpățânează să nu scadă și nu știți unde greșiti? Silueta zveltă pe care o visați este un obiectiv frumos și realizabil dacă învățați să împrieteniți rutina de exerciții fizice cu o alimentație sănătoasă și echilibrată. Veți găsi în rândurile ce urmează 10 sfaturi pentru a vă îndeplini scopul propus într-o manieră sănătoasă și eficientă cu rezultate ce se vor menține pe termen lung.

  1. Respectă principiul celor cinci mese pe zi. Te-ai săturat să auzi asta, dar este într-adevăr cheia unui metabolism accelerat. Oferă corpului trei mese principale și două gustări, la interval de 2-3 ore între ele. Vei ține astfel corpul în stare permenentă de ardere și digestie, accelerând metabolismul și implict procesul de eliminare a țesutului adipos.
  2. Mese mai dese nu înseamnă să mărești cantitatea de alimente consumate. Dacă deja ești obișnuită să mănânci 3 mese pe zi, împarte această cantitate în 5 porții în loc de 3. Astfel vei putea controla numărul caloriilor ingerate, în timp ce eviți și combinarea incorectă a alimentelor. Nu uita vorba din popor: „Dimineața mănâncă precum un rege, la prânz ca un prinț și seara ca un cerșetor”.
  3. Procesul de digestie și de valorificare la maxim a nutrienților din alimente are loc numai dacă acestea au fost combinate corespunzător. Sună destul de complicat, dar nu este chiar așa. Pe scurt. Fructele vor constitui întotdeauna masă separată, de preferat în prima parte a zilei. Pot fi consumate ca și gustare între mese, cu 1 oră înainte de masă sau 3 ore după, niciodată ca desert. Carbohidrații, precum făinoasele, nu se combină cu proteinele de origine animală. Evitați deci să combinați pastele cu smântână, ori carne și alegeți în schimb un sos vegetal ca cel de roșii ori pesto.  La fel, evitați combinarea cartofilor indiferent de modalitatea de gătire cu produse din carne ori lactate. Singura categorie neutră de alimente sunt legumele care pot și chiar este recomandabil să însoțească atât carbohidrații, cât și proteinele, legume consumate pe cât se poate crude, sub formă de salate.
  4. Mentineți proporția corectă între produsele animale și cele vegetale. Un raport corect este de 30% animale (carne, ouă, lactate) și 70% vegetale (legume, fructe, carbohidrati complecși). În prezent tendința este de a inversa raportul fapt ce presupune întreținerea unui mediu acid în corp. Mediul acid pentru organism este echivalent cu dezastrul pentru că generează stare de oboseală, irascibilitate, depresie ori insomnii, creând în plus condițiile perfecte pentru instalarea și declanșarea unui spectru larg de probleme de sănătate (cancer, gută, hipertensiune, colesterol, diabet și o lungă serie de boli degenerative). Prin urmare, mare atenție acelor persoane care optează pentru dietele hiperproteice de tip Dukan.
  5. Când te-ai  decis să adopți un stil de viață sănătos pentru tine si pentru familia ta, primul pas este să faci curat în frigider. Ceea ce ochii nu văd, creierul nu poftește.  Alege să ai pe rafturile frigiderului alimente dense în nutrienți și slab calorice și nu invers. Optează pentru legume și fructe de preferat de sezon și producție locală. Alege carbohidrați complecși din orez brun, făină integrală ori secară, mei, quinoa, amaranth, orz ori leguminoase (linte, naut, fasole etc). Și ca surse de proteină animală poți alege carne slabă de curcan ori pui, vită (nu mai des de o dată pe saptămână) și pește, recomandat fiind să fie salbatic (pescuit), nu de acvacultură (crescătorie).

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here