Pacienţii Spitalului Judeţean de Urgenţă Buzău sunt  chestionaţi despre ce nemulţumiri au, iar la sfârşit de an se vor trage concluziile. Chestionarele au un scop bine determinat : Spitalul Judeţean de Urgenţă Buzău intră în programul de acreditare începând cu anul 2013, trimestrul II. Chestionarul de satisfacţie al pacienţilor face parte din acest program. Acest chestionar a fost conceput în vederea aprecierii îngrijirilor medicale pe care pacienţii le-au primit în spital, precum şi creşterea calităţii serviciilor medicale. Chestionarul  este un instrument extrem de util, care ne ajută să înţelegem cum percep bolnavii experienţa pe care o trăiesc în spitalul nostru, dar şi să ne îmbunătăţim continuu serviciile pe care le oferim”, spune purtătorul de cuvânt al Spitalului Judeţean de Urgenţă Buzău, Adriana Bratosin. Chestionarul este anonim şi este compus dintr-un set de 17 întrebări privind următoarele criterii: vârsta, sexul, mediul de provenienţă, calitatea îngrijirilor medicale pe parcursul spitalizării şi nu în ultimul rând observaţii şi sugestii referitoare la aspectele pozitive/negative ale îngrijirilor medicale din timpul spitalizării. Răspunsurile la întrebările chestionarului  sunt  introduse periodic într-o  bază de date în vederea aprecierii  îngrijirilor medicale precum şi a creşterii calităţii acestora. Prelucrarea datelor si analiza chestionarelor vor fi efectuate la finele fiecărui an calendaristic”,  precizează Adriana Bratosin. Cea mai mare unitate cu paturi va intra în evaluare pentru acreditare în câteva luni, procedură cerută de normele europene de sănătate şi înscrisă în reforma demarată de ani buni de Ministerul Sănătăţii . În procesul de acreditare după norme internaţionale importante este urmărită respecatrea standardelor de cazare, hrană, aparatura medicală şi posibilitatea de a asigura sau nu rezolvarea situaţiilor de urgenţă. Spitalul Judeţean va fi verificat anul viitor, în semestrul II, dar până atunci, potrivit purtătorului de cuvânt al SJU, Adriana Bratosin, o firmă de consultanţă din Craiova cu care Spitalul Judeţean are încheiat un contract în acest sens efectuează procedurile necesare în vederea acreditării şi transmite paşii ce trebuie urmaţi pentru a fi îndeplinite condiţiile cerute. Acreditarea este însă greu de obţinut în situaţia în care se află în acest moment unitatea. Sunt mii de criterii care trebuie respectate, iar riscul de a nu fi acreditat ca spital ar însemna să nu se mai poată încheia contractul cu Casa de Asigurări de Sănătate pentru decontarea serviciilor. Condiţiile de cazare şi aparatura medicală vor fi criteriile importante urmărite într-un spital la acreditare. Potrivit acestora, trebuie să existe cel mult şase paturi în salon, şapte metri pătraţi fiind spaţiul recomandat pentru un singur pat, aparatură medicală verificată, personal specializat suficient, toţi angajaţii să poarte ecusoane cu numele şi funcţia. Acestea sunt însă criteriile minimale urmărite de evaluatori, iar acreditarea va fi valabilă pe o perioadă de cinci ani.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here