Astăzi, în cadrul ședinței ordinare a lunii august, Consiliul Județean a aprobat promovarea proiectului ”Realizarea sistemului de eHealth și telemedicină la nivelul Spitalului Județean de Urgență Buzău”, în cadrul Programului Național de Redresare și Reziliență. Este vorba despre un proiect în valoare de peste 4,4 milioane de lei, din care contribuția CJ ar urma să fie de 57.100 de lei.

Cererea de finanțare nerambursabilă urmează să fie înaintată în cadrul PNRR, Componenta 7 – Transformare digitală, Investiția I3 – Realizarea sistemului de eHealth și Telemedicină, Investiția specifică I3.3 – Investiții în sistemele informatice și în infrastructura digitală a unităților sanitare publice, se menționează în raportul întocmit la proiectul de hotărâre:

,,Spitalul Județean de Urgență Buzău a identificat nevoia de finanțare în ceea ce privește investițiile în sistemele informatice și în infrastructura digitală a unității sanitare, publice, cu scopul de implementare de sisteme informatice spitalicești integrate (SIS) 8 pentru conectarea tuturor sistemelor de înregistrare și administrare digitale, și care ar permite completarea computerizată a comenzii medicului (CPCM) – un proces de introducere electronică a instrucțiunilor medicului pentru tratamentul pacienților (în special pacienților spitalizați) aflați sub îngrijirea sa, astfel ca medicii să acceseze elementele SIS de la pat, iar apelul lansat prin PNRR, Cod apel MS-733, vine în întâmpinarea nevoilor acestora, motiv pentru care accesarea finanțării nerambursabile este imperativ necesară.

Proiectul vizează dezvoltarea infrastructurii spitalicești publice, dezvoltarea unor module informatice noi care să deservească activitatea unităților sanitare prin demararea unui proces de  digitalizare, prin achiziționarea și instalarea echipamentelor necesare (echipamente IT, echipamente pentru comunicații, și echipamente conexe, inclusiv licențe), migrarea de date către noi sisteme și infrastructuri, dezvoltare de aplicații informatice aferente, dar  și prin instruirea personalului tehnic la nivel local.

Prin proiect se dorește adaptarea infrastructurii existente la nivelul Spitalului Județean de Urgență Buzău și propune investiții pentru:

Este obligatoriu ca proiectele propuse spre finanțare să conțină:

 – Digitalizarea interacțiunii cu terți: Prin terț se înțeleg diferite entități cu care Instituția/Unitatea sanitară intră în contact: pacienți, societăți comerciale etc;

– Digitalizarea fluxurilor interne specifice și instituționale (suport) / digitalizarea proceselor;

– Pregătirea sistemului pentru interoperabilitate cu alte instituții/unități sanitare respectiv pentru integrare/consolidare și replicare date;

– Cursuri de formare pentru angajați.

Autentificarea utilizatorilor (pacienți, angajați, societăți comerciale etc.) la serviciile digitale se va efectua prin intermediul unor mijloace de identificare electronică de nivel 12 de asigurare cel puțin substanțial, așa cum acestea sunt definite de Regulamentul (UE) 2014/910.

Pregătirea sistemului pentru interoperabilitate cu alte instituții/unități sanitare, respectiv pentru integrare/consolidare și replicare date este necesar pentru ca soluțiile alese să permită schimbul de date cu sisteme informatice externe precum cele ale CNAS (PIAS, DES, CEAS), CNPAS, etc prin intermediul unor interfețe de tip REST API.

Pentru depunerea proiectelor pe platforma www.proiecte.pnrr.gov.ro este necesar să fie realizat un parteneriat între unitatea sanitară – Spitalul Județean de Urgență Buzău, ordonatorul principal de credite UAT- Județul Buzău în care să fie menționat liderul de parteneriat și dreptul de a încărca proiectul pe platforma dedicată, motiv pentru care, prin prezentul proiect de hotărâre, se propune și aprobarea parteneriatului, cu lider de parteneriat UAT Județul Buzău.

În cadrul acestei cereri de finanțare nu se aplică necesitatea unei scheme de ajutor de stat deoarece această investiție este destinată spitalelor publice care fac parte din sistemul național de sănătate, urmărind un obiectiv social, susținut de principiul solidarității, care funcționează sub supravegherea statului, finanțat direct din contribuții de asigurări sociale și alte resurse de stat și care furnizează servicii gratuite pe baza acoperirii universale.

Ca urmare, este necesară inițierea unui proiect de hotărâre prin care, în respectul prevederilor legale, urmează a se aproba:

– Cererea de finanţare cu titulatura ”Realizarea sistemului de eHealth și telemedicină la nivelul Spitalului Județean de Urgență Buzău”;

– Bugetul estimativ al proiectului;

– Acordul de Parteneriat dintre Unitatea Administrativ Teritorială Județul Buzău și Spitalul Județean de Urgență Buzău etc.” , se mai precizează în raportul respectiv.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.