Anul acesta, Ziua Europeană 112 este dedicată studenţilor beneficiari ai programelor de mobilitate universitară ERASMUS, cu accent pe o mai bună informare şi conştientizare a acestora.

În România, Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS), cu sprijinul Consiliului Naţional al Rectorilor, organizează astăzi o zi de informare 112 în centrele universitare din ţară. În numeroase instituţii de învăţământ superior româneşti, în special acolo unde au loc programe de mobilitate ERASMUS, au fost pregătite puncte de informare 112, au fost postate afişe cu mesaje în limbile engleză, franceză şi germană şi au fost distribuite pliante informative. Au mai fost organizate vizite ale elevilor şi studenţilor în centrele de primire apeluri de urgenţă 112. Informaţiile corespunzătoare pe tema 112 vor permite studenţilor, în special celor străini, să aibă grijă de propria lor siguranţă într-un mod responsabil şi eficient. Educându-ne pe noi şi familiile noastre, dar şi prietenii, cu privire la existenţa şi corecta folosire a Numărului de Urgenţă 112, vom contribui activ la un viitor mai sigur pentru toţi cetăţenii europeni. Statistica pe anul trecut realizată de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS) arată că la Numărul Unic de Urgenţă 112 au fost primite şi tratate 15.561.664 apeluri. Dintre acestea 5.926.985 (38,09 %) au fost reale şi 9.634.679 (61.91 %) false. Cele mai multe au fost transferate către Ambulanţă – 3.741.439 (60,74 %), Poliţie – 1.373.394 (22,30 %), Pompieri – SMURD – 869.059 (14,11  %) şi Jandarmerie – 168.788 (2,74 %). Din punct de vedere al apelurilor false, judeţele Covasna, Călăraşi şi Mureş  ocupă primele locuri. Pe luna ianuarie 2016, din totalul de 1.244.049 apeluri, 486.142 ( 39,08 %) au fost reale şi 757.907 (60,92 %) false. Urmare constatărilor făcute de către autorităţile statului, 13.146 de cetăţeni au fost sancţionaţi conform legii pentru apeluri false şi abuzive către numărul 112. Cele mai multe sancţiuni au fost aplicate în judeţele Teleorman, Bucureşti şi Suceava. Ţara noastră face parte dintre cele 5 state membre care reprezintă exemple de bună practică. Serviciul de Telecomunicaţii Speciale este organul central al statului, care administrează, exploatează, întreţine şi dezvoltă Sistemului Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă. Timpul mediu de răspuns al Centrului 112 este de 3,68 secunde şi este înregistrat în cazul a 94,63% dintre apelurile la numărul unic de urgenţă. În ce priveşte localizarea apelanţilor, aceasta se face in proporţie de 97,20% pentru reţelele de telefonie fixă şi de 99,27% pentru cele de telefonie mobilă. Numărul pan-european de urgență 112 a fost creat în 1991. În aprilie 2005, Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă 112 a devenit operaţional în toată România. Începând cu anul 2008, 112 este singurul număr care poate fi folosit de pe orice telefon fix sau mobil pentru a beneficia, gratuit, de serviciile de urgență (ambulanță, pompieri și poliție) în orice țară a Uniunii Europene. Din octombrie 2015, în România, este funcţional serviciul de anunţare a urgenţelor prin SMS pentru persoanele cu dizabilităţi de auz şi / sau vorbire, prin mesaje scurte la numărul 113, păstrând caracteristicile serviciului 112 de voce: gratuitate şi accesibilitate.Pentru a putea utiliza acest număr este obligatorie înscrierea în baza de date a Serviciului 112. Până acum, au fost validate ca şi înregistrate 2.200 de persoane iar activitatea continuă. De la darea in folosinţă a facilitaţii SMS 113, au fost primite 26  solicitări. Apelarea abuzivă a numărului unic pentru apeluri de urgenţă 112 sau transmiterea de mesaje false la numărul 113 constituie contravenţii iar faptele sunt sancţionate cu amendă de la 500 la 1000 de lei

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here