viscolÎn perioada 25.01.2014 – 03.02.2014, la dispeceratul integrat ISU –SAJ Buzău au fost primite prin sistemul unic de urgenţă 112, un număr de 2633 apeluri de urgenţă, fiind repartizate astfel:

* 1352 apeluri primite de personalul ISU;

* 1281 apeluri primite de dispecerii din cadrul S.A.J. Buzău;

Pe timpul desfăşurării fenomenelor meteo periculoase din această perioadă au fost rezolvate 50 de  cazuri medicale complexe cu ajutorul antemergătorilor din cadrul SDN Buzău şi D.J. Buzău, astfel:

* SDN Buzău – 25 cazuri;

* DJ Buzău – 21 cazuri;

* din totalul cazurilor înregistrate 4 au fost rezolvate în cooperare, celelalte cazuri prezentate în situaţie au fost rezolvate prin grija comitetelor locale.

În această perioadă  au fost afectate  un număr de 58 unităţi administrativ teritoriale , 102 localităţi izolate, 5 drumuri naţionale închise, un drum naţional restricţionat  şi 23 drumuri judeţene blocate . Din punct de vedere al localităţilor fără energie electrică , în această perioadă au fost afectate temporar 20.   Cu ajutorul şenilatelor din  cadrul ISU  au  fost rezolvate 19  cazuri medicale complexe.

Pentru o bună coordonare şi informare operativă a Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă şi Inspectoratul General de Aviaţie pentru preluarea cazurilor medicale aeropurtate, la care nu se putea ajunge terestru, zilnic au fost stabilite persoane de legătură din cadrul inspectoratului şi SAJ Buzău.

Au fost înaintate solicitări la Inspectoratul General de Aviaţie privind executarea unor misiuni de salvare în judeţul Buzău, fiind rezolvate 31 cazuri medicale cu diferite afecţiuni, cu ajutorul a trei elicoptere (Eurocopter 135 – Nr. 334, Eurocopter 135 – Nr. 297, MI – 17 – Nr. 110, MI – 17 – Nr. 108) .

În această perioadă au fost transportaţi 21 de pacienţi pentru dializă de către BGS..

Deoarece prioritatea numărul unu a fost asigurarea continuităţii în acordarea asistenţei medicale persoanelor aflate în dificultate, prin Dispoziţia Instituţiei Prefectul Judeţului Buzău s-au constituit puncte de sprijin medical în localităţile Vâlcelele şi Brădeanu. Transportul acestora a fost asigurat cu un elicopter al M.A.I.

În vederea intervenţiei operative în situaţii de urgenţă complexe ce s-au produs în zona de competenţă a inspectoratului în această perioadă, la I.S.U. Buzău au fost dislocate următoarele autospeciale:

* o şenilată şi o autospecială transport personal şi victime multiple de la I.S.U. Mureş, o şenilată şi o autospecială transport personal şi victime multiple de la I.S.U. IAŞI şi  o autospecială transport personal şi victime multiple de la I.S.U. Cluj . Tot odată am avut şi sprijinul şenilatei de la ISU Prahova pentru rezolvarea a două cazuri medicale.

În toată această perioadă s-a intervenit în 50 de localităţi, fiind deszăpezite un număr de 734 locuinţe şi 22 de instituţii cu sprijinul forţelor din cadrul ISU,IGJR, IGPR şi MApN.

Din cauza  condiţiilor  dificile din această perioadă   ISU  Buzău  nu a putut  să intervină la 7 incendii( 3 loc. Cozieni, 2 loc. Pietroasele, 1 loc. Pârscov, 1 loc. Râmnicelu), acestea fiind stinse de către cetăţeni şi SVSU.

Cadrele inspecţiei de Prevenire din I.S.U. Buzău, reprezentanţii Instituţiei Prefectului şi Consiliului Judeţean au menţinut legătura cu preşedinţii comitetelor locale pentru situaţii de urgenţă în vederea identificării posibilelor cazuri medicale şi a nevoilor urgente care se înregistrează la nivel local.

Cu prioritate s-au luat în calcul urgenţele medicale şi identificarea personalului medical de la nivelul localităţilor care ar putea acorda asistenţă de specialitate în cazul în care condiţiile meteo împiedică deplasarea ambulanţelor. De asemenea, s-a solicitat să se contacteze cetăţenii pentru a se afla dacă au alimente, apă şi medicamente pentru a putea face faţă perioadei următoare caracterizată de fenomene meteo severe specifice iernii. În această perioadă s-a distribuit motorină cu sprijinul Instituţiei Prefectului , ISU şi MApN  la localităţile afectate.

La spaţiile cu cazare temporară destinate persoanelor fără adăpost au fost transportate 37 persoane în municipiul Buzău şi 11 persoane în municipiul Rm. Sărat.

S-a menţinut prin intermediul ISU Buzău fluxul informaţional decizional la nivelul structurilor implicate in gestionarea situaţiilor de urgenţă generate de fenomene meteo extreme la nivelul structurilor implicate.   

În perioada menţionată s-au primit de la ANM un număr de 3 avertizări meteo COD PORTOCALIU şi două avertizări meteo COD ROŞU, care au fost retransmise către membrii CJSU şi CLSU.

De asemenea, în această perioadă  s-au primit  5 sesizări şi 28 de solicitări ale CLSU şi operatori economici.

În vederea gestionării situaţiilor de urgenţă manifestate pe timpul fenomenelor meteorologice periculoase generate de căderile abundente şi viscol, Comitetul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Buzău a fost convocat de preşedintele acestuia în 15 şedinţe extraordinare, pe timpul cărora a fost adoptată  4 hotărâri, acestea vizând:

– aprobarea Planului de măsuri şi acţiuni pentru limitarea şi înlăturarea consecinţelor situaţiilor de urgenţă generate de incidenţa codurilor portocalii şi roşii emise de Administraţia Naţională de Meteorologie;

– hotărâre pentru aprobarea repartizării pe UAT a cantităţii de motorină acordată ca ajutor umanitar pentru persoanele afectate de fenomenele meteo periculoase specifice sezonului rece

– aprobarea redistribuirii pe UAT  a cantităţii de 21,5 t de motorină, acordată  ca ajutor umanitar pentru persoanele afectate de fenomenele meteo periculoase specifice sezonului rece

– hotărâre privind încetarea activităţilor centrului operaţional judeţean

          Forţe implicate în gestionarea situaţiilor de urgenţă create de manifestarea fenomenelor meteo severe:

Din cadrul Ministerului Afacerilor Interne  –  6832:

  • 1169 I.G.S.U.
  • 1297 I.GJR
  • 4323 IGPR
  • 43 IGAv

 

          ALTE FORŢE – 3171 dintre care

  • 115 CJSU
  •  587 CLSU
  • 479 DJ
  • 618 DN
  • 1117 MApN.

255 alte structuri

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here