clm

 

În cadrul programului Ministerului Dezvoltării au fost aprobate pentru reabilitare cu fonduri europene până în 30 la sută din blocurile construite până în 1990 în municipiul Buzău. Aceasta înseamnă 55 de blocuri dintr-un total de peste 270 de imobile. ,,Inițial erau 66 de blocuri acum sunt cu 10 mai puține, deoarece asociațiile de proprietari s-au retras. Sper ca până la sfârșitul licitației, să nu se retragă și altele. Și în anii trecuți am avut zeci de blocuri aprobate inițial dar, asociațiile de proprietari nu au mai dorit această lucrare.,, a declarat primarul Buzăului, Constantin Boșcodeală.

Teama unor contribuții substanțiale din partea proprietarilor este justificată, în condițiile în care,valoarea lucrării pentru un singur bloc depășește 10.000 de euro. ,,Sigur asociațiile care s-au retras nu au îndeplinit condițiile de evaluare, documentele care trebuiau depuse, veniturile pe propria răspundere din partea proprietarilor, acordul tuturor proprietarilor. Știm foarte bine, dacă sunt proprietari dintr-un imobil care refuză să plătească, atunci cheltuielile acestora ar urma să fie suportate de ceilalți proprietari și atunci automat efortul financiar pentru cei care rămân în acest program este mult mai mare.,, a explicat Constantin Ionescu, consilier local USL și vicepreședinte al Uniunii Asociațiilor de Proprietari Buzău.

Potrivit programului de reabilitare termică, 60 la sută sunt fonduri europene, iar restul reprezintă contribuția administrației locale și a asociațiilor de proprietari. În ședința de astăzi a Consiliului Local Municipal, aleșii au aprobat, în unanimitate, contribuția municipalității la programul de reabilitare termică. Potrivit hotărârii, ratele de cofinanțare ale autorităților publice locale și asociațiilor de proprietari au fost stabilite, pe trei categorii, în funcție de proporția în clădire, a familiilor cu venituri reduse. Astfel, în condițiile în care mai mult de 50% dintre familiile – proprietari din clădire au un venit net lunar pe membru de familie sub 150 Euro, atunci, municipalitatea va avea o contribuție de 30%, iar asociația de proprietari de 10% . Dacă mai mult de 50% dintre familiile – proprietari din clădire au un venit net lunar pe membru de familie sub 350 Euro, atunci procentul de contribuție atât al administrației locale cât și al asociațiilor scade la 20 % pentru fiecare.

O ultimă categorie vizează familiile care un venit net lunar pe membru de familie sub 500 Euro. În acest caz, Primăria Buzău va participa cu doar 10 %, în timp ce, diferența va fi suportată de asociațiile de proprietari. Tot în ședința de astăzi, aleșii locali au hotărât ca sumele avansate de către municipiul Buzău pentru asigurarea cotei de contribuție a asociațiilor de proprietari vor fi defalcate pe proprietarii de locuințe și vor fi recuperate, în tranșe anuale egale, în termen de maxim 10 ani, începând cu anul următoar încheierii procesului verbal de recepție de la terminarea lucrărilor de reabilitare.

Pe de altă parte, proprietarii spațiilor comerciale și apartamentelor cu altă destinație decât cea de locuință vor suporta în proporție de 100% cheltuielile ce le revin. Acestea vor fi recuperate în tranșe egale anuale, în maxim 3 ani, începând cu anul următor încheierii procesului verbal de recepție de la terminarea lucrărilor de reabilitare, cu posibilitatea plății în avans a cotei individuale. Aleșii locali sunt ferm convinși că programul va avea succes dacă va fi perceput cu seriozitate mai ales de beneficiari. ,,Este un program destul de bun și va trebui tratat cu foarte mare responsabilitate pentru că un renunț la mijlocul unei evaluări sau în timpul lucrărilor după ce te-ai calificat presupune un efort financiar foarte mare din partea celorlalți proprietari și este un lucru nedorit.,, a menționat Constantin Ionescu.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here