kangooOrganizaţia Mondială a Sănătăţii trage un nou semnal de alarmă în privinţa sedentarismului, pe care din ce în ce mai mulţi oameni îl transformă într-un stil de viaţă. Ştiaţi că anual, în medie, aproape trei milioane de decese au printre cauze lipsa cronică de mişcare? Sedentarismul este în topul factorilor de risc major la nivel mondial, în ultimii 10 ani numărul deceselor cauzate de diverse boli relaţionate cu lipsa de mişcare crescând  cu 68%. Este un procent care ar trebui să ne dea mult de gândit.

Dacă răspunsul este da la următoarele întrebări, atunci poti fi sigur ca virusul sendentarismului te-a atins şi pe tine: Petreci mult timp în faţa calculatorului? Munca ta implică foarte multe  ore la birou? Ieşi rareori la plimbare şi atunci preferi maşina? Ai uitat ultima data când ai trecut pragul unei săli de sport?

Acum că am diagnosticat corect problema să  vedem care sunt riscurile la care te expui dacă nu îţi schimbi stilul de viaţă şi care sunt metodele de a combate sedentarismul.

Lipsa de mişcare este, deloc surprinzător, asociată ţărilor dezvoltate, acolo unde majoritatea activităţilor se desfăsoară în clădiri de sticlă, în spatele monitoarelor de calculator, iar mesele sunt vizite scurte la fast-foodul din mall. Mai grav este că descrierea de mai sus nu se aplică numai generaţiilor adulte, cât şi, sau mai ales, copiilor şi adolescenţilor, pentru care jocurile video, dependenţa de calculator şi abundenţa mâncărurilor procesate lasă amprente vizibile pe siluetă şi, mai grav, pe sănătate.

Paradoxal, cu cât stăm mai mult cu atât mancăm mai mult şi cu cat există mai multe optiuni de hrană, cu atât ne lăsăm înşelaţi de cele mai nocive alimente, care în loc să ne hranească trupul, îl înfometează. Astfel ne regăsim zi după zi în faţa aceluiaşi monitor mâncând aceleaşi chipsuri, ciocolată sau covrigi şi uitând că alimentaţia noastră de bază era una strict naturlă, deloc procesată şi că ei îi datorăm  dezoltarea noastră actuală.

În combinaţie cu un stil alimentar dezechilibrat şi alcătuit exclusiv din produse procesate, aditivate şi hormonate, sedentarismul este una dintre cauzele majore are unor boli severe precum diverse tipuri de cancer, diabet de tip II, boli cardiovasculare, osteoporoză, insomnie, depresie, obezitate şi lista poate continua. Unii cercetătorii au mers până la a declara ca sedentarismul este tot atât de nociv pentru organism ca şi tabagismul. Iar pe pachetele de ţigări stă scris avertisementul: „Tutunul dăunează grav sănătăţii”. Atunci cu lipsa de mişcare ce facem?

Răspunsul este simplu: ne ridicăm de la birou şi ne „reprioritizăm priorităţile”: urcă scările din când în când în loc să foloseşti liftul,  lasă maşina acasă şi mergi pe jos la serviciu (nu e echivalentul unui semimaraton, nu?), fă o plimbare scurtă seara sau ia-ţi un abonament la sală de care să te bucuri de cel puţin trei ori pe săptămână. Par schimbări mici şi uşoare şi chiar aşa sunt, dar rezultatele lor sunt demne de tot efortul tău.

Conştientizând deserviciul pe care ţi-l faci alegând seara compania fotoliului, şi nu pe cea a  colegului de antrenament sau a pistei de alergat poţi să începi să faci mişcare şi să anulezi efectele pe care sedentarismul le are asupra sănătăţii şi siluetei tale.

Dacă te-ai decis să schimbi ceva, te aşteptăm de luni până sâmbătă la Jollie Studio pentru zile pline de zâmbet şi mişcare cu Kangoo Jumps, Steel Tonic, Power Yoga, Step Aerobic şi multe altele.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here