Cea-mai-buna-metoda-de-slabire--alimentatia-echilibrataFaceți sport regulat? Mergeți la sală, depuneți tot efortul și totuși rezultatele întârzie să apară? Vă uitați supărată la numărul kilogramelor de pe cântar care se încăpățânează să nu scadă și nu știți unde greșiti? Silueta zveltă pe care o visați este un obiectiv frumos și realizabil dacă învățați să împrieteniți rutina de exerciții fizice cu o alimentație sănătoasă și echilibrată. Veți găsi în rândurile ce urmează 5 sfaturi pentru a vă îndeplini scopul propus într-o manieră sănătoasă și eficientă cu rezultate ce se vor menține pe termen lung.

1) Nu evitați grăsimile, dar alegeți grăsimi sănătoase și atenție la cantitatea în care le consumați. Adăugați câteva picături de ulei de măsline/dovleac/in presat la rece peste salate sau în supe (după ce ați oprit focul), consumați zilnic porții mici de nuci și alune crude, adăugați avocado în salate sau consumați-l sub formă de guacamole pentru reducerea țesutului adipos. Reduceți, dar nu eliminați complet, grăsimile animale pentru că vă ajută să mențineți starea de sațietate pe termen lung.

2) Hidratați organsimul cu cel puțin doi litri de lichide pe zi (apă sau ceai neîndulcit). Știați că de cele mai multe ori confundăm senzația de sete cu cea de foame și în loc să ne potolim setea, alegem să luăm o gustare inutilă? Aveți grijă să aveți mereu cu voi o sticlă de apă plată din care să beți cu înghițituri mici. Astfel veți ajuta și corpul să elimine din toxinele care se acumulează mai ales în dietele de slăbire prin arderea țesutului adipos și eliberarea grăsimilor în sânge.

3) Eliminați  zahărul din alimentație și controlați pofta de dulce. Zahărul este supranumit și “moartea albă” pentru că, împreună cu făina albă, este condiserat unul dintre cele mai nocive alimente din alimentația modernă, fiind direct răspunzător pentru regalarea, în cazul de față dereglarea, nivelului de insulină. Zahărul, printr-un fin mecanism asemănător cu cel al drogurilor, dă dependență. Cu cât mâncăm mai mult cu atât vom vrea mai mult. În plus, organismul nostru nu este pregătit să metabolizeze cantități așa de mari de zaharuri concentrate. El știe să descompună și să folosească zahărul ce se găsește natural în fructe și pe care îl consumau și strămoșii noștri. Dacă totuși simțiți că nu puteți renunța complet la dulcele din farfurie, înlocuiți zahărul cu îndulcitori naturali (stevia, sirop de agave, xilitol) și pregătiți în casă deserturile preferate, alegând o variantă mai sănătoasă și mai ușoară ca tartele cu fructe în loc de prăjituri cu cremă de unt. Sau, și mai indicat, căutați pe internet dulciuri raw vegane. Sunt sănătoase și ușor de preparat, dar consumați-le în cantități limitate.

4) Alegeți ca metode de gătire cuptorul, pregătirea la abur sau fierberea și veți evita astfel să combinați greșit alimentele (ex: cazul renumitelor șnitele care presupun carbohidrați și proteine) și în plus veți ține sub control și caloriile goale implicate de  prăjirea în ulei care poate transforma și cel mai nevinovat aliment într-o bombă adipoasă.

5)  Evitați alimentele dietetice sau light. Sunt o capcană pe care o întinde marketingul marilor companii alimentare pentru a răspunde dorinței  noastre de a slăbi, dar, în fapt, pentru un corp ce se vrea fit, alimentele dietetice sunt o capcană. Ele presupun aproape întotdeauna îndulcitori artificiali nocivi, arome adăugate sau glucide în plus care vor crește apetitul și vor diminua senzația de sațietate, ceea ce înseamnă că vei mânca mai mult și te vei îngrășa.
Sunt 10 reguli simple pentru un stil de viață sănătos și echilibrat, ca un set de linii directoare menite să ghideze comportamentul alimentar nu cu scopul prim de a slăbi, ci de a îmbunătăți starea generală de sănătate. Faptul că pe parcurs eliminăm și din țesutul adipos este un bonus.
Pentru mai multe informații despre un stil de viață sănătos te așteaptă la Jollie Studio Raluca Balaș, instructor certificat în diferite programe de aerobic,  printre care Kangoo Jumps, Steel Tonic, Yoga, Functional Training, Step, Dance.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here