Vânzările ziarelor româneşti au continuat să scadă în perioada octombrie-decembrie 2015 – un trend descendent raportat în ultimii ani -, cifrele de vânzare fiind mai mici decât în perioada similară din 2014. Potrivit datelor furnizate de Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT), pentru perioada octombrie-decembrie 2015, presacotidiană centrală a înregistrat, în general, scăderi ale vânzărilor faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent.

Poziţia de lider în categoria quality este deţinută de cotidianul Evenimentul zilei, editat de Editura Evenimentul şi Capital, poziţia a doua a clasamentului este ocupată de România liberă, un ziar editat de Eta Media Publishers, urmate, pe locul al treilea, de Adevărul, editat de Adevărul Holding. În ceea ce priveşte Jurnalul Naţional, editat de Intact Publishing, şi acest cotidian a înregistrat scăderi semnificative ale cifrelor de vânzare. În rândul tabloidelor, Click!, editat de Adevărul Holding, este lider de vânzări, iar pe poziţia a doua în topul vânzărilor pe piaţa tabloidelor şi a cotidianelor în general se situează Libertatea.

Din analiza evoluţiei cifrelor de difuzare în trimestrul al patrulea al anului 2015 se observă că mediile tirajului tipărit şi a celui difuzat aferente publicaţiilor auditate de BRAT au rămas la niveluri comparabile cu cele înregistrate în trimestrul anterior. Media tirajului vândut în perioada octombrie – decembrie 2015 a fost mai mică cu aproximativ 3,6% faţă de iulie – septembrie 2015, potrivit BRAT. În acelaşi timp, faţă de trimestrul similar al anului 2014, media tirajului brut a fost mai mică cu aproximativ 2,3%, iar cea a tirajului difuzat s-a situat la aproximativ acelaşi nivel. Media tirajului vândut în perioada octombrie – decembrie 2015 a fost cu 12% mai mică decât în trimestrul al patrulea al anului 2014.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here