steel-tonicUna dintre cele mai mari nemulțumiri referitoare la propriul corp ale femeilor în general și, din ce în ce mai des, și ale bărbaților, îl reprezintă grăsimea localizată în zona abdominală. Despre acest tip de grăsime se știe însă că nu este numai inestetică, dar și periculoasă pentru sănătate fiind un factor agravant sau chiar declanșator pentru unele afectiuni cardiovasculare ori diabet. Din nefericire, grăsimea din zona burții se elimină cel mai greu și numai prin eforturi purtate pe două planuri: dietă și sport. Știu că poate așteptai o soluție inovatoare sau, măcar, una rapidă cu efect peste noapte, dar ea nu există. Acumularea de grăsimi în zona taliei este rezultatul unor factori precum schimbari hormonale, înaintare în vârstă, alimentație nepotrivită, sedentarism. Cauze multiple, aceeași rezolvare. Iată câteva obiceiuri care te vor ajuta să elimini din țestutul adipos și să nu te mai ascunzi în spatele hainelor largi.

1. Renunță în totalitate la a consuma zahăr și făină albă. Influența acestor două alimente asupra organismului este una nefastă, prin impactul pe care îl au asupra nivelului de insulină din sânge și, implicit, a modalității în care organismul alege să folosească sau să depoziteze energia din celulele adipoase și unde.

2. Consumă multe proteine ușoare, provenite din pește, carne slabă (pui, curcan de preferat din surse cât mai sănătoase). Proteinele oferă un grad mare de sațietate și vor avea grijă să hrănească și țesutul muscular, ceea ce înseamnă că evităm aspectul de “carne lăsată” care apare de multe ori după terminarea unei diete.

3. Ai grijă să introduci în alimentație alimente nutritive, nu mâncare tip fast-food și alte alimente procesate care vin la pachet cu multe calorii goale, motiv pentru care după ce ai mâncat tot te vei simți flâmând. Alege să consumi fructe de pădure pentru că sunt bogate în fibre și sărace în calorii, nuci, alune și semințe crude pentru grăsimile conținute și senzația de sațietate oferită. Nu uita de legume cât mai colorate, cât mai variate, în stare cât mai crudă. Și nu te feri de leguminoase (năut, fasole, mazăre, linte) și de cereale integrale de tipul ovăzului sau orezului brun care sunt sursă de fibre și sunt hrană pentru creier.

4. Hidratează-te corespunzător cu apă, ceaiuri, chiar și supe sau fructe cât mai zemoase, dar ai grijă la cantitate. După cum bine știi fructele conțin zaharuri.

5. Nu în ultimul rând fă mișcare, multă și variată. Nu te lasă amăgită de mitul celor 1000 de abdomene pe zi pentru o burtică plată. Poți avea mușchii tari ca piatra, dacă deasupra lor stratul de grăsime este de două degete, ca spuma din halba de bere.

Pentru mai multe sfaturi referitoare la nutriție și exerciții specifice te așteptăm de luni până sâmbătă la Jollie Studio, pe Unirii Sud.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here