Adversarii politici încep să se toarne unii pe alţii la autorităţi. Aşa se face că AEP a demarat o serie de verificări fie ca urmare a unor sesizări fie din proprie iniţiativă.

Urmare a sesizărilor referitoare la publicitatea stradală pe care și-o fac formațiunile politice în perioada preelectorală, Autoritatea Electorală Permanentă a demarat verificarea surselor de finanțare a acestor activități de promovare, conform atribuțiilor sale legale și a întocmit un raport preliminar pe această temă.

Documentul, intitulat ”Raport privind acțiunile de autosesizări/sesizări desfășurate la nivel național de personalul cu atribuții de control pe linia finanțării”, a fost publicat pe site-ul www.roaep.ro, la secțiunea ”Finanțare Partide Politice”.

”Precizăm că, în conformitate cu atribuțiile prevăzute de Legea nr. 334/2006 privind finanțarea activității partidelor politice și a campaniilor electorale, republicată, Autoritatea verifică doar legalitatea surselor de finanțare a materialelor de publicitate politică stradală, nu și amplasarea acestora, reglementarea acesteia fiind de competența autorităților administrației publice locale, potrivit Legii nr. 185/2013 privind amplasarea şi autorizarea mijloacelor de publicitate, cu modificările şi completările ulterioare.”, anunță AEP.

În vederea verificării respectării normelor legale privind aceste activități de promovare a partidelor politice, AEP a transmis adrese către formațiunile politice și instituțiile publice implicate, prin care a solicitat: contractele cu firmele ce administrează spațiile unde au fost amplasate materialele publicitare, contractele și facturile ce privesc realizarea acestor materiale, documentele de plată (ordine de plată, extrase de cont, chitanțe), registrul jurnal și registrul de casă în care au fost înregistrate operațiunile, fișa contului de furnizori și fișa contului de cheltuieli, chitanțele de încasare și extrasele de cont care atestă sursa de finanțare.

AEP spune că va continua să se autosesizeze și să verifice toate sesizările privind acțiunile de publicitate preelectorală ale partidelor politice, rezultatele controalelor efectuate urmând a fi publicate pe site-ul instituției.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.