Riscul de înzăpeziri pe drumurile din judeţul Buzău este extrem de mare. Au dovedit-o ultimele viscole care au închis şoselele una după alta. Pentru că parazăpezile au o eficienţă limitată Guvernul a gândit un program de împăduriri pe marginile drumurilor înzăpezibile. La noi în judeţ cele mai grave probleme se înregistrează pe DN 2 –E 85 care lega Bucureştiul de nordul ţării şi pe DN 2 B Buzău- Brăila. Garda Forestieră Focşani este instituţia abilitată prin lege să se ocupe de plantarea perdelelor forestiere. Inspectorul şef al instituţie, inginer Ionică Cherciu a declarat în exclusivitate pentru Jurnalul de Buzău că în total pe judeţul Buzău ar trebui plantate perdele forestiere pe o suprafaţă de 77 de hectare. Astfel pe DN2E- 85 se vor planta perdele forestiere pe 61 de hectare de teren cu o lungime totală de peste 20 de kilometri. Zonele vizate de împăduriri se află pe raza comunelor: Zărneşti, Racoviţeni, Grebănu, Valea Râmnicului, Podgoria- primul tronson. Al doilea tronson se va situa pe raza comunelor: Glodeanu Siliştea, Glodeanu Sărat, Mihaileşti, Movila Banului. “ Toate suprafeţele ce trebuie plantate cu perdele forestiere sunt în proprietate privată iar categoria de folosinţă a terenului este arabil. Va trebui să identificăm proprietarii de teren pe care să-i convingem să cedeze terenul în schimbul unor sume de bani , aşa cum prevede legea. În cazul în care aceştia nu vor fi de acord se fa face expropriere ăn interes public cu acordare de compensaţii prevăzute de lege”  a precizat şeful Gărzii Forestiere Focşani, inspector şef Ionică Cherciu. Pe de altă parte , pe drumul naţional 2B , suprafaţa estimată a fi împădurită este de 16,2 hectare , perdeaua forestieră urmând a avea o lungime totală de 5,7 km kilometri. Perdeaua forestieră se va întinde pe raza comunelor: Ţinteşti, Gălbinaşi, Cilibia, CA Rosetti. În acest moment s-au făcut studiile de fezabilitate pentru aceste lucrări de plantări de perdele forestiere. Documentele urmează să fie depuse la Garda Forestieră Focşani până la finele lunii în curs.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here