Guvernul a decis, prin Ordonanţă de Urgenţă, despartirea în două companii noi a Companiei Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România. Una dintre acestea se va ocupa de executarea de lucrări, cea de a doua de întreţinerea drumurilor şi de finalizarea proiectelor aflate în curs. C.N.A.D.N.R se va numi C.N.A.I.R. (Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere) și va avea ca obiect principal de activitate întreținerea, repararea, administrarea și exploatarea autostrăzilor, drumurilor, variantelor ocolitoare și altor elemente de infrastructură rutieră. Proiectele aflate în implementare, odată ce vor fi finalizate, vor fi transferate către compania de investiții nou înființată.În schimb, Compania Națională de Investiții Rutiere S.A (C.N.I.R.) se va ocupa de proiectele de dezvoltare a infrastructurii de transport rutier potrivit necesităților de deplasare a cetățenilor și de circulație a mărfurilor în condiții de siguranță, cu atingerea unor timpi de deplasare comparabili cu cei din Uniunea Europeană și asigurarea confortului în trafic. De asemenea, C.N.I.R. încasează lunar de la C.N.A.I.R. un procent de 15% din valoarea rovignetei încasate, tarifelor de trecere a podurilor precum și din alte venituri rezultate din exploatarea bunurilor proprietate publică pe care le are concesionate, cu excepția veniturilor din concesiunile de spații de servicii și a veniturilor din închirieri.

În ceea ce privește gestionarea proiectelor, C.N.A.I.R. transferă, în mod etapizat, pe o perioada de maximum 3 ani, proiectele de infrastructură de transport rutier către C.N.I.R.. Proiectele care vor fi transferate sunt: modernizarea Centurii Sud București; realizarea ring II Centura Sud București; realizarea autostrăzii Sibiu — Pitești; realizarea autostrăzii Târgu Mureș — Târgu Neamț — Iași — Ungheni; realizarea drumului expres Ploiești — Buzău — Focșani — Bacău — Pașcani. Autostrada sau drumul expres pe ruta Ploiești-Buzău-Focșani-Bacău-Pașcani ar urma să aibă o lungime de aproape 330 km și va prelua traficul pe ruta Nord-Sud, acolo unde se înregistrează cele mai mari valori ale traficului din Moldova. În prezent traficul se desfășoară pe DN2, un drum național cu cîte o bandă pe sens și un acostament puțin mai lat folosit adesea de către șoferi drept încă o bandă de circulație.
Realizarea autostrăzii se va face independent de actualul DN2E85 care va deservi în continuare localitățile mici.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.